Sökning: "perceived convenience"
Visar resultat 1 - 5 av 225 uppsatser innehållade orden perceived convenience.
1. ”HAR JAG EN BOK I ÖRONEN KAN JAG GÅ HUR LÅNGT SOM HELST”. En kvalitativ studie om användares relation till ljudböcker jämfört med tryckta böcker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Har jag en bok i öronen kan jag gå hur långt som helst, or If I have a book in my ears, I can walk as far as I want, is a qualitative study that explores users' relationship with streamed audiobooks, compared to books in printed format. The choice of topic is driven by the fact that digitalization has transformed literature as a medium and the book industry as an enterprise. LÄS MER
2. Självkänsla och socialt stöd i relation till den positiva upplevelsen av att vara själv bland unga vuxna
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : I denna studie undersöks frågan om det kan finnas ett samband mellan den positiva upplevelsen av att vara själv som i denna studie motsvarar ”positive solitude” med människors självkänsla och sociala stöd. Den föreliggande studie undersökte även om det fanns några könsskillnader i positive solitude. LÄS MER
3. Stress i relation till känsla av sammanhang och personlighetsdrag : En kvantitativ enkätstudie hos universitetsstudenter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie var att undersöka hur upplevd stress korrelerade med känsla av sammanhang och personlighetsdrag och vidare att även undersöka om känsla av sammanhang och personlighetsdrag kunde predicera upplevelsen av stress hos universitetsstudenter, i Sverige. Metod: Studien använde ett kvantitativt tillvägagångssätt och genomfördes utifrån ett bekvämlighetsurval och med en digital enkät (n=111). LÄS MER
4. Leveraging Omnichannel Retailing for Customer Loyalty through Customer Lifetime Value: Is this the reality, or is this just fantasy?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Scope: Many physical store-based retail businesses are establishing online stores to provide an omnichannel experience to customers. Omnichannel contributes with an immense supply of data, whereas, the physical store complements this data with its touch and feel aspect, especially for the home and consumer electronics industry. LÄS MER
5. The Cost of Convenience: An Exploration of the Privacy Aspects in Period-Tracking Applications : A mixed-method study of perceived privacy by users in period-tracking applications
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : The increasing demand for female-centred services and devices in the digital era has challenged traditional notions of privacy. This thesis explores how users perceive privacy issues in period- tracking applications provided by various developers. LÄS MER