Sökning: "perceived price"

Visar resultat 1 - 5 av 356 uppsatser innehållade orden perceived price.

  1. 1. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  2. 2. ”Jag är också människa, jag är också här” Psykologers upplevelse av autenticitet i terapi.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Felix Sjöblom; Björn Engström; [2024]
    Nyckelord :autenticitet; psykolog; terapi; IPA; fenomenologi; authenticity; therapist; therapy; phenomenology; Social Sciences;

    Sammanfattning : Terapeutfaktorer är ett viktigt område inom modern psykoterapiforskning. På senare år har även autenticitet blivit ett mer uppmärksammat område inom psykologisk forskning. Mot bakgrund av detta ville vi fördjupa förståelsen för, och ge rika beskrivningar av, psykologers upplevelse av autenticitet i terapi. LÄS MER

  3. 3. Föräldrars konsumentbeteende och matval : En kvalitativ studie om barnfamiljers attityder kring asiatisk mat i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sonali Pal; Hafsa Hassan; [2024]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Abstract: Consumer behaviour develops during different life stages, as emphasized by Solomon et al. (2016). Notably, the transition to parenthood entails significant changes, challenging pre-existing consumption routines and introducing new priorities, especially in terms of dietary habits (Hamilton & White, 2012). LÄS MER

  4. 4. Vad gör bonden när brödkorgen brinner? En kvalitativ fallstudie om svenska mjölkbönders situation i skuggan av kriget i Ukraina

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Oscar Myrberg; [2023-10-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This is a qualitative case study that has examined the perceived effects from the Russia-Ukraine war on dairy farms located in Sweden. By using semi structured interviews, six different farmers have been interviewed in order to understand how their businesses have been affected by the consequences from the war in Ukraine. LÄS MER

  5. 5. Adapting to Change: How COVID-19 Shaped Online Consumer Behavior A comparative study between the United Kingdom and Sweden aimed at analysing consumption variations in online shopping and online gambling.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Mimmi Bergström; Tuba Tezcan; [2023-07-21]
    Nyckelord :COVID-19; Restrictions; Online gambling; Online shopping; Consumption behaviour; Consumer theory; Substitution effect; Income effect; Relative price; OLS-regression;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the impact of the COVID-19 pandemic on online shopping and online gambling, as well as the differences between Sweden and the United Kingdom. Both social isolation and online consumption habits have been significantly impacted by the pandemic. LÄS MER