Sökning: "perceived reality"
Visar resultat 1 - 5 av 433 uppsatser innehållade orden perceived reality.
1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER
2. Bland ”haschtomtar” och “tripprapporter”. En kvalitativ intervjustudie om hur kommunikation genom sociala medier påverkar unga människors attityder, kunskap och användning av droger.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : In the last decade, technological innovations have become an integral part of the human life experience. Today’s youth spend many hours on social media and use it in multiple ways. During this time attitudes in Sweden have shifted towards a more liberal view on drugs and national drug legislation. LÄS MER
3. Diabetes typ lätt? : En kvalitativ studie om lärares upplevelse av hanteringen av elever med diabetes typ 1 i undervisningen av ämnet idrott och hälsa
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställning Syftet med denna studie är att undersöka lärares upplevelse av hanteringen av elever med diabetes typ 1 (benämns fortsättningsvis T1D) i undervisningen av idrott och hälsa. För att besvara studiens syfte användes tre frågeställningar: 1. Hur upplever lärare arbetet med elever med T1D? 2. LÄS MER
4. "Meghan the Minx" : En kritisk diskursanalys av representationen av hertiginnan i brittiska medier.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In 2016, the actress Meghan Markle met prince Harry, duke of Sussex which later on led to amarriage. This has resulted in intense media coverage of her, especially by the tabloid press,depicting her in a manner that incorporates both sexist and racist elements. LÄS MER
5. Energikrisen, intet nytt Könsföreställningar och könsroller så som de kommer till uttryck i svenska energisparkampanjen under 1970-talet
Master-uppsats,Sammanfattning : The primary aim of this essay has been twofold. First, to study how gender and gender roles are portrayed in the Swedish energy advertising campaign at the time of the oil crisis, and second, to analyze whether the public’s energy saving, as it can be mapped based on survey responses, shows differences depending on gender. LÄS MER