Sökning: "perception och socialpsykologi"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden perception och socialpsykologi.

  1. 1. Culture's Influence on Product Perception

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Rahim Adawi; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis sets out to investigate the unexplored cross-disciplinary area of cross-cultural social psychology and product design. Prior research in cross-cultural social psychology has shown that there exists perception differences between people from different cultural backgrounds. LÄS MER

  2. 2. Betydelsen av social kontext och riskuppfattning för förståelsen av smittspridning i covid-19 pandemin : En kvalitativ studie med studenter, seniorer, matbutiksarbetare och äldrevårdsarbetare

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonathan Källbäcker; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; social psychology; risk perception; mental models; interpretative phenomenological analysis; Covid-19; socialpsykologi; riskuppfattning; mentala modeller; interpretativ fenomenologisk analys;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport var att undersöka individer från olika grupper och se hur deras uppfattningar, upplevelser och vardag under Covid-19 pandemin ser ut. Med hjälp av denna förståelse var målet att applicera beteendeteorier och riskteorier relevanta till pandemin i kombination med mentala modeller. LÄS MER

  3. 3. Cross-cultural analysis of Death perception

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Rita Coelho; [2016]
    Nyckelord :death; culture; blogs; quantitative; qualitative; social psychology; uncertainty avoidance; död; kultur; bloggar; innehållsanalys; socialpsykologi; osäkerhetsundvikande;

    Sammanfattning : This study aims to gain a deeper understanding of the culturally-specific meanings of death, manifested in personal stories presented in social media. Content analysis is used to analyse 140 posts, in three languages and from authors from 12 national affiliations. LÄS MER

  4. 4. När budskapet går in i hjärtat : En receptionsstudie av bilder från organdonationskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Susanna Petersson; Fahlman Marie; [2015]
    Nyckelord :Perceptionstudy; Semiotic; Organ donation; Campaign; Focus group; Visual analysis; Model of influence; Receptionsstudie; Semiotik; Organdonation; Kampanjbilder; Fokusgrupper; Bildanalys; Påverkansmodell;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utföra en receptionsstudie där fem stycken kampanjbilder från utländska organdonationsorganisationer studeras från ett mottagarperspektiv, i den här studien syftar det till en svensk målgrupp. Studien är uppdelad i två huvudmoment, en semiotisk bildanalys och fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkas elevens språkliga prestation i en muntlig gruppredovisning i ämnet Svenska? : - Sju gymnasieelevers uppfattning om sina prestationer i muntlig gruppredovisning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Rebekka Karlsson Nordqvist; [2014]
    Nyckelord :Socialpsykologi; gruppåverkan; muntlig gruppredovisning; självkänsla; normer.;

    Sammanfattning : I denna studie har sju gymnasieelever intervjuats om hur de uppfattar sin språkliga prestation i muntlig gruppredovisning. Studien har genomförts med hjälp av intervjuer och är skriven ur ett social-psykologiskt perspektiv, alltså hur människor fungerar i samspel med andra. LÄS MER