Sökning: "perception of reality"

Visar resultat 41 - 45 av 448 uppsatser innehållade orden perception of reality.

  1. 41. Comparative Analysis of Spatiotemporal Playback Manipulation : Evaluating Desktop Environments versus Immersive Head-Mounted Virtual Reality Environments

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Andreas Wrife; [2023]
    Nyckelord :virtual reality; surgical simulations; external ventricular drainage; motion capture; interaction controls; virtuell verklighet; kirurgiska simuleringar; extern ventrikeldränage; motion capture; interaktionskontroller;

    Sammanfattning : Virtual Reality (VR) is a creative tool that enables immersive learning, planning and training of surgical operations. Extensive research has been conducted in multiple surgical specialities where VR has been utilized, such as spinal neurosurgery. However, cranial neurosurgery remains relatively unexplored in this regard. LÄS MER

  2. 42. Teachers’ Perception of Factors Delaying Evacuation of School Children

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Rikard Mobratt; [2023]
    Nyckelord :Evacuation; School children; Fire drill; Fire emergency evacuation; Elementary school; Teachers; Questionnaire Utrymning; Skolbarn; Utrymningsövning; Brandutrymning; Grundskola; Lärare; Enkät; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to study teachers’ perception of children’s ability to evacuate, thus learning about children’s evacuation behavior. Questions of interest are teachers’ perception of children’s ability to evacuate, their behavior, if there are any misconceptions in the teachers’ perception and how fire evacuation drills influence the teachers’ perceptions. LÄS MER

  3. 43. Looking at Dorian Gray like Art : The Mirror, The Portrait, and The Ideal

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Laia Sepúlveda Garcia; [2023]
    Nyckelord :Oscar Wilde; Irish Literature; Portrait; Mirror; Doubled Self; Looking At; Seeing; Perception of the Self; Art and Life; The Picture of Dorian Gray; Characterization; Oscar Wilde s philosophy; Art for Art s Sake ; Apprehension of reality; Semi-art figure; Human-like;

    Sammanfattning : This research delves into the complex themes of perception, art, and self in Oscar Wilde's novel "The Picture of Dorian Gray." Drawing from Wilde's philosophy of "Art for Art's Sake," the study explores the characterization of Dorian Gray through the perspectives of Lord Henry and Basil Hallward. LÄS MER

  4. 44. “Har man ingen smartphone är man med i B-laget” : En kvalitativ intervjustudie om äldres kulturella och sociala tillhörighet i det digitaliserade samhället.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Jesper Heljeberg; Forsell Daniel; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; Elderly adults; Social belonging; Inclusion; EICT; Medialization.; Digitalisering; Äldre; Social tillhörighet; Inkludering; EICT; Medialisering;

    Sammanfattning : På mindre än en generations livstid har Sverige gått från ett samhälle där få hade telefon i sitt hem till en totalt uppkopplad tillvaro. I det digitaliserade Sverige är tillgången till och användarkompetensen av den digitala teknologin en förutsättning för samhällsdeltagandet, vilket ofta ses som problematiskt för den äldre generationen som är den grupp som har haft svårast att anpassa sig enligt den digitala utvecklingen. LÄS MER

  5. 45. Exploring Consumers' Perception of the Use of Virtual Reality (VR) for Fashion Shopping

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Benjamin Aidanpää; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality VR ; Sustainability; Consumer Perceptions; Buying Process; UTAUT Unified Theory of Acceptance and Use of Technology ;

    Sammanfattning : As technology continues to rapidly develop, the realization of Virtual Reality (VR) stores is coming into view for various businesses and industries. As customers today are becoming more aware of their purchasing behaviour and the impact their products have on the environment, it puts pressure on the fashion industry to meet these requirements and needs by developing or adopting new technologies to their practices. LÄS MER