Sökning: "perception of sound and music"
Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade orden perception of sound and music.
6. Riesling In Rock : A quantitative study about how music affects the sensory perception of wine
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Abstract Aim. To see if different auditory conditions affect the perceived intensity of the sensory attributes scent, acidity, sweetness, fruitiness, minerality and liking of wine, additionally the aim is to see if the effect is the same for different wines made from the same grape. Background. LÄS MER
7. Musiken & journalistiken : En kvalitativ intervjustudie med GSR-komplementom hur respondenter uppfattar en lokalnyhetssändning som modifierats med enradiojingel
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The aim of this study is to examine how a young audience perceives a local newschannel’s radio newscast which has been modified with a jingle. The study is of societaland scientific relevance as journalism should communicate truth and relevance in a waythat gives the audience the ability to independently form an opinion about social issues. LÄS MER
8. Creating a Context for Listening: The Choreography of Sound
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : My thesis is an investigation into an omnidirectional approach to composition of experimental music. This involves considering the conditions of performance as compositional aspects, in addition to composing sounds. LÄS MER
9. Music Preferences, Perceived Loudness, and Preferred Listening Levels : An investigation of sound level preferences for live sound reinforcement in Swedish free churches
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Sound levels in live sound reinforcement have long been a topic for debate in live concerts, but the subject is also important elsewhere. Swedish Christian free churches have also struggled for many years to optimize how sound reinforcement can serve the community. LÄS MER
10. En Känsloresa Med Diskmedlet Yes : En kvalitativ studie om ljudets känslomässiga påverkan
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Projektet som presenteras i denna studie undersöker hur man kan förändra konsumenters känslor och uppfattningar av ett varumärke genom ljudförändringar i reklamfilm. Med hjälp av fokusgruppsintervjuer arbetades två reklamfilmer fram som är inspirerade av varumärket Yes. LÄS MER