Sökning: "perceptual assessment"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden perceptual assessment.

  1. 1. Perceptuell inlärning av bedömning av bakbenshälta hos häst : en jämförande studie av två digitala inlärningsverktyg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Marika Erkkilä; [2021]
    Nyckelord :häst; bakbenshälta; perceptuell inlärning; datorbaserad träning; LamenessTrainer; veterinärstudenter; hältbedömning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det går att förbättra studenters förmåga att bedöma bakbenshältor hos hästar på video, med hjälp av två olika datorbaserade inlärningsverktyg som också jämfördes med avseende på deras effekt på perceptuell inlärning. En specialgjord träningsmodul för perceptuell inlärning av bedömning av bakbenshältor skapades på student-webbportalen Canvas. LÄS MER

  2. 2. VÅRDMILJÖNS BETYDELSE FÖR LIVSKVALITETEN HOS DEMENSSJUKA PERSONER PÅ SÄRSKILT BOENDE

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Hiba Kweik; Emma Clausen; [2020]
    Nyckelord :anhöriga; demens; kvalitativ forskning; personal; särskilt boende; vårdmiljö; Relatives; dementia; care environment; nursing home; qualitative review; staff;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag lider ca 50 miljoner människor av demens, de flesta är över 65 år. Demenssjukdom är ett paraplybegrepp för olika sjukdomar som drabbar hjärnan och orsakar nedsatt minne- och tankeförmåga. Personer med demens visar olika symptom beroende på var i hjärnan skadan sitter. LÄS MER

  3. 3. Deep Learning based Video Super- Resolution in Computer Generated Graphics

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vinit Jain; [2020]
    Nyckelord :Deep Learning; Convolutional Neural Networks; Video Super-Resolution; Computer Generated Graphics; Gaming.; Deep Learning; Convolutional Neural Networks; Video Super-Resolution; Computer Generated Graphics; Gaming.;

    Sammanfattning : Super-Resolution is a widely studied problem in the field of computer vision, where the purpose is to increase the resolution of, or super-resolve, image data. In Video Super-Resolution, maintaining temporal coherence for consecutive video frames requires fusing information from multiple frames to super-resolve one frame. LÄS MER

  4. 4. Evaluating the Impact of V-Ray Rendering Engine Settings on Perceived Visual Quality and Render Time : A Perceptual Study

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Andreas Linné; [2019]
    Nyckelord :V-Ray; Computer-Generated Imagery; Rendering; Perception; Subjective Evaluation;

    Sammanfattning : Background. In computer graphics, it can be a time-consuming process to render photorealistic images. This rendering process, called “physically based rendering” uses complex algorithms to calculate the behavior of light. LÄS MER

  5. 5. The Contribution of Eye Tracking to Quality of Experience Assessment of 360-degree video

    Master-uppsats, RISE - Research Institutes of Sweden (2017-2019)/Acreo

    Författare :Anouk van Kasteren; [2019]
    Nyckelord :QoE; Quality of Experience; 360-video; Visual Attention; Quality Perception; Eye-Tracing; Perceptual load; Selective Attention; Cybersickness;

    Sammanfattning : The research domain on the Quality of Experience (QoE) of 2D video streaming has been well established. However, a new video format is emerging and gaining popularity and availability: VR 360-degree video. LÄS MER