Sökning: "person PR"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden person PR.
1. Credit Card Fraud Detection by Nearest Neighbor Algorithms
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : As the usage of internet banking and online purchases have increased dramatically in today’s world, the risk of fraudulent activities and the number of fraud cases are increasing day by day. The most frequent type of bank fraud in recent years is credit card fraud which leads to huge financial losses on a global level. LÄS MER
2. UNICEF:s kommunikation på Instagram för att skapa engagemang och beröra : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Över tid har det skett en enorm förändring gällande medieutvecklingen, som påverkat sättet att kommunicera. Där användningen av sociala medier är ett exempel kopplat till denna utvecklingen och där Instagram kommit att bli en av de mest använda sociala kanalerna. LÄS MER
3. Sensitivity of Various Qubit Detection Methods in Pr:Y2SiO5
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/AtomfysikSammanfattning : The long coherence times of the 4f hyperfine levels of rare-earth-ions gives the possibility to use these as quantum computation devices. Moreover after being doped into a crystal the strong dipole-dipole interaction can be utilized to entangle them. Much work has been done here in Lund to attain as many of the DiVincenzo criteria as possible. LÄS MER
4. Twitter is not for Everyone
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Politicians and public relations practitioners need to consciously and strategically communicate on Twitter not only during elections, but also during incumbency. However; previous approaches to PR failed to offer candidates successful long-term strategies. LÄS MER
5. En social uppsats : En studie i kampanjskapande på Facebook utifrån projektledare och publik.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien undersöker tre strategiskt valda Facebook-kampanjer där projektledarna blivit intervjuade om deras uppfattningar av kampanjerna. Fyra grupper undersöktes sedan med fyra deltagare i varje för att se hur denna publik uppfattade kampanjerna. LÄS MER