Sökning: "person portrayal"

Visar resultat 21 - 25 av 58 uppsatser innehållade orden person portrayal.

  1. 21. Medias bild av gängkriminella mordoffer : En kvalitativ innehållsanalys gällande dagspressens framställning av mordoffer med kopplingar till kriminella nätverk

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologi

    Författare :Hannah Gustafsson; Åsa Laxström; [2021]
    Nyckelord :qualitative content analysis; criminal victims; ideal victims; media framing; gang violence; kvalitativ innehållsanalys; kriminella offer; ideala offer; media framing; gängkriminalitet;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur svensk dagsmedia framställer mordoffer som har kopplingar till kriminella nätverk och analysera hur den framställningen skiljer sig från hur andra, utomstående mordoffer drabbade av gängrelaterat våld beskrivs. Studien genomfördesi form av en kvalitativ innehållsanalys där 26 nyhetsartiklar från Aftonbladet och Expressen analyserades. LÄS MER

  2. 22. What Goes Around Comes Around

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Tisén; Carolina Wester; Frida Briggner; David Mirosavic; [2021]
    Nyckelord :Leadership; Donald Trump; Media; Social constructionism; Social Contagion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: What Goes Around Comes Around Seminar date: 15th of January 2021 Course: FEKH49, Business Administration: Bachelor Degree Project in Organization, Undergraduate level, 15 University Credits Points Authors: Frida Briggner, David Mirosavic, Rebecca Tisén, Carolina Wester Advisor: Nadja Sörgärde Keywords: Leadership, Donald Trump, Media, Social constructionism, and Social Contagion Purpose: The purpose of the thesis is to investigate how two equally strong perceptions of the same leader are created based on the media's role in society. To examine this, we will study CNN and Fox News’s portrayals of Donald Trump´s leadership. LÄS MER

  3. 23. Hitlers roll i läroböcker : – en textanalys av åtta läroböckers framställning av Hitlers roll i utvecklandet av nazism och Förintelsen utifrån ett aktörs -och strukturperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Samantha Olsson; [2020]
    Nyckelord :Hitler; läromedel; historieundervisning; Förintelsen och nazism;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of the study is to investigate the role Hitler played in explanations for the rise of Nazism and the Holocaust. The starting point is textbooks in history for high school from the 1960s to 2014. LÄS MER

  4. 24. "It's like cruel to get famous by not going to school, protesting." : En komparativ gestaltningsanalys mellan Fox news och CNN:s gestaltning av Greta Thunberg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Linnea Hävren; [2020]
    Nyckelord :Greta Thunberg; Fox News; CNN; framing analysis; frames;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine how Greta Thunberg, as a phenomenon, is portrayed in the news media Fox News as well as CNN and also how other actors are appearing in the news frames. The study was done by doing a qualitative content analysis in the form of a news framing analysis by focusing on frequent themes; frames by which she is portrayed. LÄS MER

  5. 25. Is Sexism in Advertising really Necessary? : A quantitative study about Women's Attitudes towards Quality Attributes within the Female Fast Fashion Industry

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Frida Nyström; Mimmi Forsberg; [2020]
    Nyckelord :Advertising; Sexism; Quality Attributes; Fashion; Kano; Objectification; Femvertising; Gender Stereotypes; Gender; Sex; Female Fast Fashion Industry;

    Sammanfattning : Advertising is constantly surrounding us in different shapes, meaning that companies need to stand out in order to invoke people's attention. Advertising reflects the society's current norms which means that the media and society's values affect each other (Fagerström & Nilsson, 2008). LÄS MER