Sökning: "personal branding facebook"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden personal branding facebook.

  1. 1. Va bara rolig : En studie av ståuppkomiker på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Jakob Nygren; Leon Jämtin; Elina Strömberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As technology has advanced, a lot of things that might have appeared to be near impossible 50 years ago have become possible. Thanks to Social Media platforms like Facebook, Twitter and Instagram, we can now reach out to and connect with people all around the world and engage with them in many different ways. LÄS MER

  2. 2. "En bank av kunskaper" : En intervjustudie om byggstenarna i kvinnliga studenters personliga varumärken.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Mathilda Spjutö; Julia Tuvesson; [2021]
    Nyckelord :Personal Branding; Bourdiue; Students; Sociology;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain a better understanding of how students create a personal brand and what factors that tend to be more important than others. Do students choose education as a strategic choice to prepare for the labor market and can work experience and social media influence the personal brand? This study uses the qualitative method because of the need of in-depth answers to answer the purpose of this study. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av den personliga yrkesidentiteten för individer inom ett etablerat företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Freja Ström; Alexandra Zimmermann; [2017]
    Nyckelord :Personal branding; Branding; Co-branding; Communication channels; Marketing channels; Digital channels; Social media; Instagram; Facebook; Personligt varumärkesbyggande; Varumärkesbyggande; Co-branding; Kommunikationskanal; Marknadsföringskanal; Digitala kanaler; Sociala medier; Instagram; Facebook;

    Sammanfattning : Varumärket, som fenomen, har utvecklats över tid och tagit olika former. Tidigare har varumärken främst varit förknippade med företag men det har nu förändrats. Utvecklingen av kommunikationskanaler, främst sociala medier, har medfört att varje individ och varje företag har en möjlighet att ständigt hålla sig synliga. LÄS MER

  4. 4. Att sälja sitt jag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Falkenberg; Agnes Östberg; [2017]
    Nyckelord :digital naturals; sociala medier; personligt varumärkesbyggande; intrycksstyrning; självpresentation; digital identitet; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : In 1997, the concept of personal branding was popularized. Since then our world has changed, and is still changing, with the use of technology, digitization and so-cial media. Constructing and managing one's personal brand is something that to-day largely occurs in the online environment. LÄS MER

  5. 5. “Man ska inte behöva skämmas när någon frågar var man jobbar” : En kvalitativ analys av populära IT-företagskommunikation på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Jonathan Ekstrand; Johan Byström; [2017]
    Nyckelord :Identity; Social Identity; Social Media; Consumption; Attractiveness; Communication; Employer Branding; Identitet; social identitet; sociala medier; konsumtion; attraktivitet; Kommunikation; Employer branding;

    Sammanfattning : AbstractAuthors​: Johan Byström and Jonathan Ekstrand. Advisor​: Jesper Enbom. Examinator​: Eric Carlsson. LÄS MER