Sökning: "personal nöjdhet"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden personal nöjdhet.

  1. 1. Självincheckning & personlig service på hotell : den perfekta balansen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Amir Kanawati Tkhakakhov; Marina Kanjevic; Tilde Sämfors; [2023]
    Nyckelord :Self-service technologies; personal service; SST; hotel experience; young hotel guests; check-in; check-out; expectations.; Självserviceteknologi; personlig service; SST; hotellupplevelse; unga hotellgäster; incheckning; utcheckning; förväntningar; nöjdhet;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates how check-in and check-out self-service technology (SST)for hotels affects the hotel experience of young hotel guests. Following study also focuses onevaluating whether the current SST technology meets the expectations of these young guests. LÄS MER

  2. 2. Vad motiverar en främling? : En studie om motivation utifrån timanställdas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Malin Fager Stålvind; Jennie Käck; [2023]
    Nyckelord :Motivation; distance; hourly substitutes; attitudes towards work; organizational position; strangers; Motivation; distans; timvikarie; attityder till arbete; organisatorisk position; främlingar;

    Sammanfattning : In recent years, we have been able to see and hear in the media how difficult it is to get substitutes into various businesses. Employers promise high salaries and rewards for permanent staff who can find people who can be hired, but there is still a shortage of substitutes. LÄS MER

  3. 3. Skillnader av kvalitet inom hemtjänsten : En kvantitativ jämförande studie av den offentliga- och privata hemtjänsten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Izabella Kranshag; Isabella Sahin Bolotis; [2022]
    Nyckelord :home care; satisfaction; efficiency; quality differences; kvalitet; hemtjänst; nöjdhet; effektivitet; kvalitetsskillnader;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte är att utföra en komparativ studie av kvaliteten inom den offentliga respektive den privata hemtjänsten inom sju olika kommuner i Västra Sverige. Dessa är Alingsås, Borås, Göteborg, Kungälv, Mölndal, Uddevalla och Ulricehamn. LÄS MER

  4. 4. Suggestions of metrics for follow-up and control of the Swedish Transport Administration operational training initiatives

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Frida Strömberg; Janina Rosen Svahn; [2021]
    Nyckelord :Mätetal; Logistik; Tjänstelogistik; Kartläggning; Kostnadsallokering;

    Sammanfattning : Arbetet utforskar logistikens tillämpning inom Trafikverkets verksamhetsområde Trafiks operativa utbildningsinsatser. Totalt har utbildningar för sex olika befattningar studerats med det gemensamma syftet att komma fram till hur dessa kan följas upp med hjälp av mätetal. LÄS MER

  5. 5. Kompetens som kvarstår - i tid och rum : En kvalitativ studie om hur eftergymnasialt utbildade individer upplever att intern employer branding bidrar till ökad medarbetarlojalitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Adam Mårtensson; Karl Westdahl; [2021]
    Nyckelord :Internal employer branding; employee loyalty; maintaining personnel; satisfaction; Intern employer branding; medarbetarlojalitet; bibehållande av personal; nöjdhet;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i företagsekonomi III, organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar, vårterminen 2021. Titel: Kompetens som kvarstår – i tid och rum Författare: Adam Mårtensson och Karl Westdahl Handledare: Jasmina Beharic Examinator: Mikael Lundgren  Syfte: Syftet med denna studie är att urskilja och identifiera faktorer inom intern employer branding, för att se hur dessa påverkar eftergymnasialt utbildade individers medarbetarlojalitet. LÄS MER