Sökning: "personal posts"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden personal posts.

  1. 1. Bubblan som sprack - Isabella Löwengrips kriskommunikation genom bloggen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper; Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emelie Sandberg Fransson; Petra Olgarsson; [2020]
    Nyckelord :Isabella Löwengrip; Image Repair Theory; Self-Presentation Theory; rhetoric textual analysis; crisis communication;

    Sammanfattning : The research conducted in The Bubble That Burst – Isabella Löwengrip’s Crisis Communication Through Blog Posts aims to answer how Isabella Löwengrip attempted to save both her and her companies images during a crisis in the fall of 2019. Benoit’s Image Repair Theory and Goffman’s Self-Presentation Theory were combined to create the framework of this study. LÄS MER

  2. 2. Miljösmart social media - En studie kring ideella miljöorganisationers informationsspridning på Facebook

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :David Svensson; [2020]
    Nyckelord :Social media; Facebook; kommunikation; informationsspridning; ideella organisationer; klimatförändringar; miljöfrågor; miljövänligt beteende; marknadsföringsstrategier; interventionsstrategier;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar på att sociala medier ej utnyttjas till sin fulla potential för att påverka allmänheten för att främja miljövänliga beteenden. Syftet för denna studie är att skapa kunskap om hur ideella miljöorganisationer kan sprida information via sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Artistmarknadsföring på Instagram : Fyra kvinnliga popartisters marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Rosanna Nordquist; [2020]
    Nyckelord :marknadsföring; Instagram; sociala medier; innehållsanalys; musikbransch;

    Sammanfattning : Social media has changed the way media and advertising works. This essay explores how artists use Instagram to promote themselves and their music. Twenty posts from four artists were analyzed via content analysis. The purpose was to identify main aspects of their use of the platform and what the response they got was. LÄS MER

  4. 4. Ett gränsland mellan privatliv, politik och att framstå som äkta : En kvalitativ studie i hur ungdomar upplever svenska partiledare på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Frida Burell; Charlotte Ekberg; [2019]
    Nyckelord :Instagram; party leaders; self-presentation; personal branding; authenticity; Instagram; partiledare; självpresentation; personligt varumärke; autenticitet;

    Sammanfattning : På Instagram postar idag svenska partiledare bilder som är av vardaglig karaktär och föreställer situationer och miljöer man vanligtvis inte brukar se en partiledare i. Vi ser dem spela pingis inför publik, vi ser dem ta promenader i skogen med familjen och vi ser dem iklädda supporterkläder på en landskamp. LÄS MER

  5. 5. Online Digital Media Practices on Twitter By Korean Pop Idol BTS and Fans:  A Case on BTS (방탄소년단) and their Fans

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :cyrine abbes; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The research conducted focused on the media practices by a South Korean band « BTS » and the named fandom « A.R.M.Y ». LÄS MER