Sökning: "personal tillfredsställelse intern marknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden personal tillfredsställelse intern marknadsföring.

  1. 1. Hur chefer på Volvo Car Corporation arbetar med intern marknadsföring : En kvalitativ fallstudie om organisatorisk identifiering, befogenheter och intern kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Henriette Kalin; Björn Lundqvist; [2016]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; intern kommunikation; befogenheter; organisatorisk identifiering; service management; ledarskap;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa fallstudie ämnar undersöka hur chefer arbetar med verktyg inom intern marknadsföring i syfte att motivera och tillfredsställa sina medarbetare. Intern marknadsföring är högst aktuellt. LÄS MER

  2. 2. Det ligger i människans natur att berätta historier : Hur corporate storytelling på intranätet kan öka personalens tillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Maria Karlsson; Cecilia Lindberg; [2010]
    Nyckelord :Corporate Storytelling; Intern marknadsföring; Kommunikationsföringsverktyg; Shannon Weaver modell; Intranätet; tillfredsställelse;

    Sammanfattning : Titel:                                   Det ligger i människans natur att berätta historier - Hur corporate storytelling på intranätet kan öka personalens tillfredsställelse Författare:                         Maria Karlsson & Cecilia Lindberg Handledare:                      Kent Sahlgren Nivå:                                  Kandidat i marknadsföring, (15 högskolepoäng), Våren 2010 Nyckelord:                         Corporate Storytelling, Intern marknadsföring, Kommunikationsföringsverktyg, Shannon & Weaver modell, Intranätet, tillfredsställelse Fråga:                                Hur kan stora svenska banker använda intern Corporate Storytelling på sitt intranät för att öka personalens tillfredsställelse på arbetsplatsen? Purpose:                            Denna uppsats avser beskriva och förklara hur stora svenska banker i praktiken kan använda intern storytelling som ett verktyg på företagets intranät för att öka personalens tillfredställelse på arbetsplatsen. Method:                            En kvalitativ forskningssats har används på ett fallföretag, Swedbank. LÄS MER

  3. 3. People Integrated Marketing : en kundstyrd ledningsstrategi

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Djerf; Magnus Larsson; [1999]
    Nyckelord :Business studies; Intern marknadsföring; PIM; Kundtillfredsställelse; Kundmedvetande; Kundnärhet; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Synen på kvalitetsutveckling har förändrats genom åren. Förr arbetade hantverkaren i en naturlig närhet till sin kund och kunde lätt anpassa varje produkt till de särskilda behov och önskemål som denne hade. LÄS MER