Sökning: "personality preferences"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden personality preferences.
1. Varför stannar kvinnliga mäklare kvar i yrket? : En kvalitativ studie om personalomsättning inom fastighetsmäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en bredare förståelse för hur HRM-strategier kan vara tillämpbara och anpassade för att förhindra hög personalomsättning bland kvinnliga fastighetsmäklare. Studiens syfte växte fram med hänsyn till att många kvinnliga fastighetsmäklare, särskilt i åldern omkring trettio, väljer att byta yrkesbana efter bara några år inom branschen. LÄS MER
2. Animal personality in ants : Does the red wood ant (Formica rufa) express personality traits?
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för ekologi, miljö och geovetenskapSammanfattning : A recent theory within behavioural ecology suggests that some animal behaviour traits are consistent over time and over different contexts as part of an animals’ “personality”. Animal personality has generally been accepted within vertebrates, but the idea of invertebrates expressing personality has long been meet with scepticism. LÄS MER
3. Ligger lika bäst med lika? En kvantitativ studie om likhet respektive olikhet hos en idealpartners personlighet samt skillnader inom sexuell läggning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur personlighet med utgångspunkt från Femfaktorsmodellen förhåller sig till hur en hypotetisk idealpartner uppfattas utifrån Attraction Similarity Theory och Complementary Needs Theory. I tillägg till detta gjordes en jämförelse mellan olika sexuella läggningar för att undersöka eventuella skillnader. LÄS MER
4. Du är hur du klär : en kvalitativ studie om mäns klädkonsumtion i relation till identitet och självbild
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kläder är inte bara ett funktionellt måste för oss människor, utan fungerar även som ett verktyg för att uttrycka vår identitet och självbild. Genom att konsumera kläder kan vi kommunicera personlighet, värderingar och känslor till omvärlden, och genom klädval kan vi skapa en känsla av samhörighet med andra som delar våra klädstilar och preferenser. LÄS MER
5. The Narcissists Wallet: The Nexus between Narcissism and Financial Decision-Making among Aspiring Entrepreneurs
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study examines how grandiose narcissism affects the resource acquisition of aspiring entrepreneurs. The study's results help bridge a gap in the literature and provide a better understanding of the nexus between narcissism and entrepreneurial finance. LÄS MER