Sökning: "personanpassade erbjudanden"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden personanpassade erbjudanden.
1. The Future of Public Service Television in Sweden : A study on challenges and opportunities for SVT Play in a shifting television landscape
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study investigates the changing television landscape and consumption habits and the effects on the Swedish public service television(SVT). Recent shifts have amplified the ongoing decline of linear television and were marked by increasing migration of viewers to online video consumption and global streaming services. LÄS MER
2. Implementering av dataanalys i en CRM-organisation : En studie om effekten av implementering av dataanalys i marknadsföringssyfte
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) har blivit en självklar del i många företags arbete med att behålla och attrahera nya kunder. På flera transaktionstäta marknader blir CRM-verksamheten mer och mer datadriven, där avancerad dataanalys och personanpassade erbjudanden är växande fenomen med syfte att knyta kunden till varumärket. LÄS MER
3. Personanpassade erbjudanden : finns det ett intresse i kläd- och modebranschen?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Då konkurrensen mellan företag inom kläd- och modebranschen är hög erbjuder mångaföretag kundklubbar och lojalitetsprogram till sina kunder. Kundklubbar ska vara ett sättför företag att differentiera sig, men blir det en differentiering när de flesta företagerbjuder sina kunder liknande kundklubbar och lojalitetsprogram?För att differentiera sig har företag inom branschen utvidgat sina kundklubbar ochlojalitetsprogram, men med åtgärder som de flesta företag kan använda inom branschen,vilket gör att differentieringen uteblir. LÄS MER
4. Personanpassad direktmarknadsföring : En studie kring lagring av köpbeteende.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I dagens konsumentsamhälle växer hela tiden utbudet av varor och tjänster att välja mellan och därmed växer även konkurrensen mellan de olika företag som finns ute på marknaden.Utvecklingen inom direktmarknadsföringen går snabbt framåt och med framstegen inom området kommer det även fram nya sätt att nå kunderna. LÄS MER