Sökning: "personec problem"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden personec problem.

  1. 1. Chef eller administratör? : En studie om hur enhetschefer i Göteborgs Stad upplever att deras tidsanvändning för administrativt arbete påverkar deras ledarskap

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)

    Författare :Annelie Eriksson; [2013]
    Nyckelord :administration; ledarskap; chef; ergonomi;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att få en förståelse för hur den tid som enhetschefer (enhetschefer inom omsorg och rektorer) ägnar åt administrativt arbete påverkar deras ledarskap. Studien utförs på uppdrag av fackförbundet Vision och Lärarförbundet eftersom de menar att enhetscheferna har en viktig roll i organisationen. LÄS MER

  2. 2. ”Det enda man aldrig kan vara säker på är om man har gjort rätt…” En utvärdering av attityder kring implementeringen och användandet av Personec

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Personalvetarprogrammet

    Författare :Anna Ekstrand; Amanda Lith; [2011-07-14]
    Nyckelord :implementering; delaktighet; förändringsarbete; förändringsmotstånd; feedback;

    Sammanfattning : Under hösten 2008 implementerades ett nytt löneadministrationssystem, Personec, hos Social resursförvaltning vid Göteborgs Stad. Syftet med denna uppsats är dels att utvärdera hur implementeringen gick till samt kartlägga attityderna till Personec hos de personer som arbetar i systemet. LÄS MER

  3. 3. The Importance of Storytelling in Today's Business : A case study

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Eivor Erkas; Jennifer Baron; [2007]
    Nyckelord :brand identity; storytelling; communicative tool; communities;

    Sammanfattning : Summary This thesis discusses the possibility for PERSONEC to use storytelling as a strategic communicative concept in its marketing to mediate the brand identity of its organisation. In the search for this, we have chosen to describe the concept of brand identity and storytelling as a draft for the construction of the brand. LÄS MER