Sökning: "personifiera"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade ordet personifiera.

  1. 1. Problemlösning genom AI : En kvalitativ studie om hur chatbotar kan förbättra dokumentation och informationssökning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jens Thorsen; Youssef Al-Saleh; [2023]
    Nyckelord :knowledge management; knowledge sharing; knowledge transfer; informaton retrieval; Information system; virtual assistant; chatbot och knowledge management system;

    Sammanfattning : Kunskapshantering är ett forskningsområde som handlar om att samla in, dela, förvalta samt applicera kunskap. Chatbotars användningsområde har idag främst varit för att öka den operativa effektiviteten, personifiera organisationers kundtjänst och genomföra datadrivna beslut. LÄS MER

  2. 2. Offline Reinforcement Learning for Optimization of Therapy Towards a Clinical Endpoint

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Simon Jenner; [2022]
    Nyckelord :Offline; Reinforcement learning; Double Deep Q-Network; Cognitive behavior therapy; Digital therapeutics; Optimization; Förstärkningsinlärning; Dubbelt djupt Q-nätverk; Kognitiv beteendeterapi; Digital terapeutika; Optimering;

    Sammanfattning : The improvement of data acquisition and computer heavy methods in recentyears has paved the way for completely digital healthcare solutions. Digitaltherapeutics (DTx) are such solutions and are often provided as mobileapplications that must undergo clinical trials. LÄS MER

  3. 3. Varför påminner Visual Vernacular om filmiska uttrycksätt? : En studie inom konstnärlig teckenspråkstext

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Avdelningen för teckenspråk

    Författare :Mindy Drapsa; [2022]
    Nyckelord :creative sign langauge; visual vernacular; real space blend;

    Sammanfattning : I denna studie tittar jag på vilka filmiska särdrag som förekommer i konstnärlig teckenspråkstext, Visual Vernacular, ur en kognitiv beskrivningsmodell för teckenspråk (Liddell 2003) som utgångspunkt för att öka förståelsen om Visual Vernaculars unika uppbyggnad. Tre Visual Vernacular-texter, från Amerika, Italien och Polen tas med till denna studies analysarbete vilket skett via annotering och ett urval av Visual Vernacular-segment för att finna kopplingar till filmiska uttrycksmedel. LÄS MER

  4. 4. Att materialisera en dröm – på besök i en hjärna med öppen planlösning : En designprocess och möbel inspirerad av August Strindbergs Ett Drömspel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitet

    Författare :Jon Dahlström; [2021]
    Nyckelord :möbeldesign; designprocess; teater; August Strindberg; Ett Drömspel; skåp; design; möbelsnickeri; malmstens; Carl Malmsten;

    Sammanfattning : Detta examensarbete tar med er på en resa genom en designprocess. Den började i enenkel fråga om hur jag går tillväga för att utifrån en pjäs göra en möbel, men blev till en djupdykning i mitt eget sätt att arbeta och en psykologisk analys av någon som inte finns. LÄS MER

  5. 5. Tillfälligheter

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Mia Hanzén; [2021]
    Nyckelord :Science Fiction; New Weird; sf; dystopia; travesty; What if; Science Fiction; New Weird; sf; dystopi; travesti; What if;

    Sammanfattning : Skrivprojektet Tillfälligheter består av sju texter som på olika sätt binds ihop av tematiken i ordet tillfälligheter. Jag har haft intentionen att utforska hur jag i mitt skrivande kan närma mig genren science fiction. Genren är bred och ger stora möjligheter till variation och användning av fantasin utan begränsningar. LÄS MER