Sökning: "personifierad"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade ordet personifierad.
1. Erfarenheter av personcentrerad vård på sjukhus : En allmän litteraturöversikt ur sjuksköterskors perspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: På senare år har vårdens syn på patienter blivit mer personifierad, vilket innebär att patienten inkluderas och ses som en individ med unika behov. Lagar och styrdokument beskriver att sjuksköterskor ska vårda personcentrerat. LÄS MER
2. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER
3. ”Ibland blir jag bara så jävla trött på folk, ser de inte att jag är ledig?” - En kvalitativ studie om emotionellt arbete och gränsdragning mellan yrkesrollen och privatlivet hos frilansande kulturarbetare.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Emotionellt arbete är ett begrepp som innebär den känsloreglering en individ gör för att leva upp till olika situationers förväntade beteenden och uttryck. Sker detta inom en yrkesroll så är det ett emotionellt lönearbete. LÄS MER
4. Digitalisering och hållbar turism - en studie om smart turism i EU
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : I dagens allt mer digitala samhälle har turister en stor tillgång till information före, under och efter resan, tack vare smarta apparater och teknologier. Detta har resulterat i ändrade förväntningar och behov. Turistindustrin har därför anammat konceptet smart turism som har växt fram i spåren av digitaliseringen. LÄS MER
5. Prognosprocessen på ett kundorderstyrt industriföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Det blir alltmer vanligt med kundanpassade produkter. Dagens sätt att tillverka på kan ses som ett resultat av att företag skiftat från massproduktion till att sätta kunden i centrum. Vi har gått in i den fjärde paradigmen av den industriella revolutionen, ”Mass-personifierad produktion” (MPP) eller ”Industri 4. LÄS MER