Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Politisk kommunikation på Instagram ur ett visuellt perspektiv : Hur används personifierade budskap på Instagram med en fallstudie på Ulf Kristersson
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Studien ämnar att utröna vilka semiotiska verktyg som används för att konstruera en bild av UlfKristersson på hans Instagramsida samt hur budskap blir personifierade. Detta görs genom en kvalitativ textanalys i form av en visuell textanalys. LÄS MER
2. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER
3. Den medialiserade slutdebatten : En kvantitativ studie av medialisering i slutdebatter och hur det skiljer sig i kommersiella medier och public service
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : In line with the growing importance of today’s media the concept of mediatization has grown. Mediatization is described as the dynamic relationship between media and politics, and the process of change that has increased the influence of media. When it comes to research about mediatization in politics, it is still a somewhat undiscovered field. LÄS MER
4. PoliTiktok : En kvalitativ analys av två politiska ungdomsförbunds kommunikation på Tiktok
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this thesis is to examine how political communication is mediated on Tiktok during the Swedish electoral movement of 2022. Tiktok is a new social media with a rapid and highly growing popularity, hence there exists interesting untouched subjects to study. LÄS MER
5. "Varför gick du inte vid första slaget?" : En kvalitativ innehållsanalys om medias rapportering om mäns våld mot kvinnor under 2020 och 2021.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The study “Why did you not go at the first stroke?” aims to examine how the media today illustrate men’s violence against women in modern day Sweden. The study is limited to two established Swedish news media and newspapers; Aftonbladet and Dagens Nyheter. LÄS MER