Sökning: "personifiering media"

Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade orden personifiering media.

  1. 11. Att nå ut till rätt målgrupp : En studie om hur digitaliseringen har förändrat mediebyråers upplevda möjlighet att hjälpa sina kunder att nå ut till deras tänkta målgrupp

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saga Ahltin Sandberg; Cecilia Larm; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitalization has meant that a huge number of commercial messages reach us every day, and brands therefore have difficulties managing the fast-growing market. Traditional media agencies need to be digitized to keep up. LÄS MER

  2. 12. Den politiska budbäraren : Medias personifiering i en digital värld?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Sophie Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Political communication; media; personalized politics; party-oriented politics; framing; globalization; Sweden; USA;

    Sammanfattning : When the elections are getting closer, media starts to reports more frequently aboutpolitical parties, leaders and issues to enlighten the public. But the media changes just as time changes as well. Framing and entertainment/ advertising tends to be more common in political media in our time. LÄS MER

  3. 13. När det privata stiger in i det offentliga rummet: : En kvantitativ innehållsanalys av svenska partiledares Instagramkonton innan valet 2018.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Carl Edholm; Josefina Karlsson; [2018]
    Nyckelord :personifiering; genus; Instagram; partiledare; politisk kommunikation.;

    Sammanfattning : I och med förflyttningen av politik till sociala medier och den ökande personifieringen av politiska aktörer blir det allt viktigare att undersöka den politiska kommunikationen på den visuella plattformen Instagram. Detta då gränsen mellan privatliv och politik suddas ut alltmer och det är viktigt att kartlägga de indikatorer som för dem samman. LÄS MER

  4. 14. YouTube bakom kulisserna : En studie i hur YouTube och influencer marketing används av företag i marknadsföringssyfte

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Hofferek; Carolin Svenberg; [2017]
    Nyckelord :YouTube; social media; social media marketing; YouTubers; influencer marketing; multi-channel networks; YouTube; sociala medier; social media marketing; YouTubers; influencer marketing; multi-channel networks;

    Sammanfattning : Sociala medier blir en allt större del av våra liv, något som lett till att en ny marknad där plattformarna blir allt mer kommersialiserade. Det har gett upphov till nya marknadsföringsmetoder och i och med det har också nya aktörsgrupper vuxit fram. LÄS MER

  5. 15. Respektlösa bovar och duktiga frälsare : En jämförande undersökning av pressens porträttering av Annie Lööf och Åsa Romson under 2013 och 2014

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sara Frisk; Emma Thimgren; [2017]
    Nyckelord :Journalism; Newspapers; Female party leaders; Centerpartiet; Miljöpartiet; Annie Lööf; Åsa Romson; Journalistik; Nyhetstidningar; Kvinnliga partiledare; Centerpartiet; Miljöpartiet; Annie Lööf; Åsa Romson;

    Sammanfattning : The four largest newspapers in Sweden, Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter and Svenska Dagbladet, all have different political stands, but does it affect their reporting on different parties and their leaders? In 2013 and 2014 two of the nine party leaders in the Swedish parliament, Riksdag, were female, Annie Lööf (Centre Party) and Åsa Romson (the Green Party). This study examines the differences between the reporting on these two politicians in four newspapers and how they are portrayed using quantitative content analysis and framing analysis. LÄS MER