Sökning: "personifiering"
Visar resultat 1 - 5 av 121 uppsatser innehållade ordet personifiering.
1. Politisk kommunikation på Instagram ur ett visuellt perspektiv : Hur används personifierade budskap på Instagram med en fallstudie på Ulf Kristersson
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Studien ämnar att utröna vilka semiotiska verktyg som används för att konstruera en bild av UlfKristersson på hans Instagramsida samt hur budskap blir personifierade. Detta görs genom en kvalitativ textanalys i form av en visuell textanalys. LÄS MER
2. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER
3. Personifiering av politik : En fallstudie med komparativa inslag av Sveriges riksdagspartier på Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : With the change from the most stable party system in Europe to a decline in party membership and a fragmented parliament, Sweden has lost its’ unique status in European politics. A weakened collective identity and changes to social structures have brought the phenomenon of personalization of politics to the attention of scholars. LÄS MER
4. AI klär dig och integritetsbristen klär av dig
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The development of marketing has gone from traditional to digital and then AI-powered marketing. The clothing retailer uses AI to reach out to its customers and personalize the shopping experience. LÄS MER
5. Artificiell intelligens inom detaljhandeln : en kvantitativ studie om konsumentattityd
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Slutsatsen av denna studie är att en mängd varierande faktorer påverkar en konsuments attityd, både vad gäller artificiell intelligens (AI) men också attityder gentemot företagen som brukar den sagda teknologin. I enlighet med The Technology Acceptance Model (Davies, 1989) är konsumentens uppfattning om huruvida AI personligen kommer gynna dem av yttersta vikt. LÄS MER