Sökning: "personlig försäljning 1"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden personlig försäljning 1.

  1. 1. LED-armband för festival-användning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Linnéa Petersson; Sofia Ramserdal; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Spektrer är ett nystartat företag som skapar musikfestival-tillbehör. Deras teknik handlar om att låta produkten reagera på ljudet i realtid och skapa en ljusupplevelse med hjälp av LED-lampor. LÄS MER

  2. 2. Personaliserade erbjudanden inom marknadsföring : En kvalitativ studie angående konsumenternas upplevda respons av personaliserade erbjudanden från företag med avseende på förtroende, kontroll och transparens

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Viktor Kaskamo Andersson; [2021]
    Nyckelord :Personalised marketing; personalised offers; privacy; personal information; trust; control; transparency; consumer behaviour; Individanpassad marknadsföring; personaliserade erbjudanden; personlig integritet; personlig information; förtroende; kontroll; transparens; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Nyligen har forskning inom marknadsföring fokuserat på konsumenternas köpbeteende och köpmönster, vilket har haft stor inverkan genom digitaliseringen i samhället och runt om i världen. Allt fler vetenskapliga studier forskar om konsumenternas personliga integritet och hur den kan påverkas av personliga erbjudanden från företag, till exempel genom marknadsföringsmetoden 'Retargeting'. LÄS MER

  3. 3. Locavore : Utveckling av en digital marknadsplats

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Emelie Källander; Sandra Bårdén; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The project is based on a need expressed by food producers and restaurants. A study conducted by interviewing active businesses in Halland concluded a need for transporting small, locally produced goods. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av webbapplikationen Candydat

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Albin Bengtsson; Fredrik Björck; Oskar Drugge; Sebastian Lundquist; Emelie Olofsson; Anton Scheutz Godin; Lisa Yuen; Viktor Åhlén; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report describes how development of an online retailer of custom designed laptop cases can be implemented. The report also aims to contribute to the field of developing a web application with a design tool. LÄS MER

  5. 5. Integrerat ”superkort”- En studie om konsumenternas användning av kundkort.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Lyli Linh; Jovana Duric; [2008]
    Nyckelord :lojalitet; kundkort; kundklubb; kundvärde;

    Sammanfattning : Under många år har synen på den traditionella marknadsföringen förändrats. I dagens samhälle har det skett en rad förändringar där företagen har börjat fokusera allt mer på en kundorienterad marknadsföring istället för massmarknadsföring. LÄS MER