Sökning: "personlig försäljning 1"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden personlig försäljning 1.
1. LED-armband för festival-användning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Spektrer är ett nystartat företag som skapar musikfestival-tillbehör. Deras teknik handlar om att låta produkten reagera på ljudet i realtid och skapa en ljusupplevelse med hjälp av LED-lampor. LÄS MER
2. Personaliserade erbjudanden inom marknadsföring : En kvalitativ studie angående konsumenternas upplevda respons av personaliserade erbjudanden från företag med avseende på förtroende, kontroll och transparens
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Nyligen har forskning inom marknadsföring fokuserat på konsumenternas köpbeteende och köpmönster, vilket har haft stor inverkan genom digitaliseringen i samhället och runt om i världen. Allt fler vetenskapliga studier forskar om konsumenternas personliga integritet och hur den kan påverkas av personliga erbjudanden från företag, till exempel genom marknadsföringsmetoden 'Retargeting'. LÄS MER
3. Locavore : Utveckling av en digital marknadsplats
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The project is based on a need expressed by food producers and restaurants. A study conducted by interviewing active businesses in Halland concluded a need for transporting small, locally produced goods. LÄS MER
4. Utveckling av webbapplikationen Candydat
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This report describes how development of an online retailer of custom designed laptop cases can be implemented. The report also aims to contribute to the field of developing a web application with a design tool. LÄS MER
5. Integrerat ”superkort”- En studie om konsumenternas användning av kundkort.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Under många år har synen på den traditionella marknadsföringen förändrats. I dagens samhälle har det skett en rad förändringar där företagen har börjat fokusera allt mer på en kundorienterad marknadsföring istället för massmarknadsföring. LÄS MER