Sökning: "personlig försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden personlig försäljning.

  1. 1. LED-armband för festival-användning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Linnéa Petersson; Sofia Ramserdal; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Spektrer är ett nystartat företag som skapar musikfestival-tillbehör. Deras teknik handlar om att låta produkten reagera på ljudet i realtid och skapa en ljusupplevelse med hjälp av LED-lampor. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar och möjligheter för mindre mjölkkobesättningar i Sverige : en kvalitativ studie med fokus på djurvälfärd, smittskydd och klimatanpassning

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Sofia Carlsson; [2023]
    Nyckelord :svensk mjölkproduktion; mindre mjölkkobesättning; utmaningar; möjligheter; styrkor; djurvälfärd; smittskydd; klimatanpassning;

    Sammanfattning : Mjölkproduktionen är en viktig del av den svenska livsmedelsförsörjningen. För att mjölkgårdar ska bidra till en hållbar sådan krävs bland annat att de har ett gott smittskydd, god djurhälsa och en klimatanpassad produktion. LÄS MER

  3. 3. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrew Moro; Tania Duru; [2023]
    Nyckelord :Data collection; personal integrity; personal data; consumer trust; consumption behavior; personalisation; terms of use; Datainsamling; personlig integritet; personuppgifter; konsumentförtroende; konsumtionsbeteenden; personalisering; användarvillkor;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER

  4. 4. Unga konsumenters uppfattning av nikotinföretags marknadsföring : En kvalitativ studie som undersöker unga konsumenters köpprocess

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Victoria Corneliusson; Christina Truelson; [2022]
    Nyckelord :Nikotinindustrin; Köpprocessen; Etisk konsumtion; Kontroversiella industrier; Unga konsumenter;

    Sammanfattning : Nikotinpåsar är en relativt ny produktkategori som har setts öka bland ungdomar de senaste åren, vilket anses oroväckande då det leder till att individer lockas in i ett nikotinberoende i ung ålder. Ur ett marknadsföringsperspektiv skiljer den beroendeframkallande nikotinpåsen som produkt jämfört med andra tobaks- och nikotinprodukter i form av att det är tillåtet att marknadsföra den. LÄS MER

  5. 5. Personliga tränares uppfattningar och erfarenheter av PT-utbildningar

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Tommy Vestergren; [2021]
    Nyckelord :personal trainer education; personal trainer; fitness instructor;

    Sammanfattning : Personliga tränare (PT) i Sverige är en yrkesgrupp som verkar på en oreglerad marknad där vem som helst kan kalla sig PT och erbjuda tjänsten personlig träning. Den här studien undersöker svenska PT, deras yrkesverksamhet, utbildning och erfarenheter och uppfattningar om sin egen utbildning. LÄS MER