Sökning: "personlig framgång"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden personlig framgång.

  1. 1. "Hoppas att jag får en anställningsintervju åtminstone” : En narrativ studie om nyexaminerade personers upplevelser av arbetssökningsprocesser i relation till anställningsbarhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Maja Ulricson; Vilma Lishajko; [2023]
    Nyckelord :Narrativ teori; Arbetssökande; Nyexaminerade; Karriäridentitet; Anställningsbarhet;

    Sammanfattning : Att söka arbete kan vara utmanande och stressfullt, inte minst för nyexaminerade som ska ta sitt första steg ut på arbetsmarknaden. Det är en tid präglad av individuell anpassning, där behovet av att vara anställningsbar är avgörande för att möta arbetsmarknadens krav. LÄS MER

  2. 2. Ledarskap för ökat ekonomiskt ansvar hos yrkesarbetare i byggbranschen.

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Oscar Rosenhamer; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningRapporten syftar till att skapa en förståelse för ekonomiskt ansvarstagande hos yrkesarbetare i byggbranschen och behandlar hur detta kan uppmuntras och förstärkas genom riktat ledarskap. Inledningsvis redogör rapporten för olika relevanta ledarskaps och utvecklings-teorier. LÄS MER

  3. 3. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Vedin; Mina Doderovic; [2023]
    Nyckelord :Personalized marketing; Perception; Online grocery stores; Sweden; Germany; GDPR.; Personaliserad marknadsföring; Uppfattning; Dagligvaruhandel online; Sverige; Tyskland; GDPR.;

    Sammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER

  4. 4. Parc La Salvaora : a design proposal exploring the aesthetics of place-related curiosity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Oskar Persson; [2023]
    Nyckelord :Aesthetic Creation Theory; curiosity; care; Els Rajolars;

    Sammanfattning : Architects are constantly faced with having to make aesthetic decisions. Big decisions – like a project’s overall aesthetic character – or small, yet important decisions regarding individual details, without which the aesthetic entirety of the design would be compromised. LÄS MER

  5. 5. Editionsplikt och banksekretess – En studie i förhållandet mellan personlig integritet och informationsanskaffning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Victor Flemming; [2022]
    Nyckelord :bankrätt; civilrätt; processrätt; edition; banksekretess; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine and critically review the relation be-tween the individual’s interest of not having its personal circum-stances between him and a credit institution disclosed without authorization and the scope of the duty of disclosure. The two conflicting interests raises questions regarding the limits of the duty to produce documents and to what extent individual banking relationships are being held confidential. LÄS MER