Sökning: "personlig gräns"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden personlig gräns.

  1. 1. Personalization-privacy paradoxen : En studie om individanpassad marknadsföring och integritet ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sajad Hussein; Sabina Niva; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personalization-privacy paradoxen; integritet; datainsamling; hotellbranschen; sociala nätverkstjänster;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar att skapa en djupare förståelse kring hur personalization-privacy paradoxen behandlas i hotellbranschen utifrån en individanpassad marknadsföring. Metod: Studiens metod innefattar en kvalitativ undersökningsmetod där semistrukturerade intervjuer genomförts med åtta respondenter från hotellbranschen som driver marknadsföringen. LÄS MER

  2. 2. Professionella gränser och relationer på HVB : Mellan privat, personligt och professionellt

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Josefin Håkansson; Elin Toresson; [2022]
    Nyckelord :Children and youth; Boundaries; Residential care homes for children and young persons; power relations; Professional approach; Social work; Barn och ungdom; Gränssättningar; HVB; Maktrelationer; Professionellt förhållningssätt; Socialt arbete;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört som en del av socionomutbildningen på Malmö universitet. Syftet är att undersöka vad personal på HVB har för perspektiv på var gränsen går mellan att vara privat och personlig i relationen till ungdomarna. LÄS MER

  3. 3. Hjälp, marknadsföringen vet allt om mig!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wilma Sjögren; Josefine Liljevik; Alice Blomdahl; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Gränser; Kontroll; Personlig sfär; Irritation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med ny kunskap och en djupare förståelse kring konsumenters upplevda gränser inom individanpassad marknadsföring. Studien ämnar ta reda på konsumentens uppfattning av när individanpassad marknadsföring upplevs negativ och överträder konsumentens subjektiva gräns. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringens integration med privatlivet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Evelina Nilsson; David Gunolf; [2022]
    Nyckelord :Digital informationsinsamling; övervakning; personlig marknadsföring; cookies; personlig integritet; kontextuell integritet; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Allt mer information om individer samlas in bland företag och metoderna för att samla in och analysera data blir allt mer effektiva. När allt som går att digitalisera blir digitalt och sådant som kan övervakas blir övervakat så kan man ställa sig frågan om vad det innebär för ens egen personliga integritet. LÄS MER

  5. 5. Hur mycket av din integritet är du villig att ge upp? : En studie om användning och utveckling av virtuella assistenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Fanny Berggren; Emilia Majnovic; Derja Dilam; [2022]
    Nyckelord :Artificial intelligence; personal integrity; virtual assistants; information collection and development.; Artificiell intelligens; personlig integritet; virtuella assistenter; datainsamling och utveckling.;

    Sammanfattning : Den expansiva digitala utvecklingen har bidragit till nya avancerade produkter och tjänster, många av dessa hjälper oss med dagliga bestyr och underlättar vardagen. En virtuell assistent är en produkt som med hjälp av artificiell intelligens är designad för att förenkla vardagen. LÄS MER