Sökning: "personlig integritet på nätet"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden personlig integritet på nätet.

  1. 1. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Vedin; Mina Doderovic; [2023]
    Nyckelord :Personalized marketing; Perception; Online grocery stores; Sweden; Germany; GDPR.; Personaliserad marknadsföring; Uppfattning; Dagligvaruhandel online; Sverige; Tyskland; GDPR.;

    Sammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER

  2. 2. “Big brother sees you” : A qualitative study on users’ experiences with targeted advertising on Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Marwa Ali; Mikaela Hollgren; [2022]
    Nyckelord :Targeted advertising; privacy; Facebook; big brother effect; panopticon; Riktad reklam; integritet; Facebook; big brother effekten; panopticon;

    Sammanfattning : As a consequence of the exposure of scandals involving targeted advertising and data collection, privacy concerns have arisen among users of social media, in particular Facebook. Previous research studies demonstrate that consumers have little knowledge about online behavioural advertising and hold misconceptions about it. LÄS MER

  3. 3. Dataskyddet och Chat Control : Om obligatorisk spårning av interpersonell kommunikation i syfte att motverka och bekämpa barnpornografi och grooming på nätet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Selma Didriksson Fröjd; [2022]
    Nyckelord :Chat Control; övervakning av interpersonell kommunikation; GDPR; Personlig integritet; rätten till privatliv; skyddet av personuppgifter; EU-stadgan; barns integritet;

    Sammanfattning : The fundamental problem of data protection and digitization is the conflict betweenthe individual’s interest of being protected against unauthorised intrusioninto their privacy and the ability and the interest of the state or other actors touse personal information for various specified purposes to ensure the protectionof other rights. The protection of vulnerable persons such as childrens’ onlinesafety is one of the interests that must be prioritized to ensure a safe online environment. LÄS MER

  4. 4. Handen i kakburken - En studie om samtycke kring webbkakor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Manda Svärd; [2022]
    Nyckelord :Dataskydd; GDPR; cookies; samtycke; CCPA; CPRA; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As the use of Internet has increased, services have been digitized, browsers have become smarter and user mapping has become more common, greater transparency is required regarding how personal data is processed online. Profiling and mapping users through cookies are two things that the ad tech industry makes big money on and due to an unawareness of how invasive that industry is, personal data flows freely and constitutes an infringement of people´s right to privacy. LÄS MER

  5. 5. “What is collected, how much, and what is it used for?” : A comparative qualitative interview study of different media generations' perceptions and attitudes towards data surveillance on digital media platforms.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Nelly Norberg; Petrovic Maja; [2022]
    Nyckelord :Data Surveillance; Privacy Concerns; Targeted Advertising; Attitudes; Digital Natives; Digital Immigrants; Mistrust; Awareness; Knowledge; Focus group interviews; Dataövervakning; Integritetsfrågor; Riktad reklam; Attityder; Digital natives; Digital immigrants; Misstro; Medvetenhet; Kunskap; Fokusgruppsintervjuer;

    Sammanfattning : As digitalization and technology has quickly advanced over the recent years, marketers are becoming increasingly reliant on collecting user data, and targeted advertising has therefore come to be viewed as a form of data surveillance. Due to marketers' ability to analyze online behavior and target consumers with personalized advertising, users are becoming more concerned about their online privacy. LÄS MER