Sökning: "personlig upplevelse"
Visar resultat 1 - 5 av 338 uppsatser innehållade orden personlig upplevelse.
1. ”Jag är också människa, jag är också här” Psykologers upplevelse av autenticitet i terapi.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Terapeutfaktorer är ett viktigt område inom modern psykoterapiforskning. På senare år har även autenticitet blivit ett mer uppmärksammat område inom psykologisk forskning. Mot bakgrund av detta ville vi fördjupa förståelsen för, och ge rika beskrivningar av, psykologers upplevelse av autenticitet i terapi. LÄS MER
2. Patienters uppleverser av överrapportering vid sängkanten
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Överrapportering mellan skiftbyten inom vården har en viktig roll när det gäller överföring av information till nästkommande sjuksköterska. Inom hälso- och sjukvården finns olika rapporteringssätt, samtal mellan sjuksköterskor avskilt på en expedition och rapportering vid sängkanten hos patienten. LÄS MER
3. Sjuksköterskors upplevelser av språkbarriärer inom hälso- och sjukvård : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: Sedan 1930-talet har Sverige varit en nation som öppet välkomnarinvandring och generöst tar emot migranter. Detta ställer specifika krav påsjuksköterskor och annan vårdpersonal. För att kunna utföra effektiv vård krävsnärvaro, god kommunikation, empati och förståelse. LÄS MER
4. Dom som vet bäst - En kvantitativ studie om HR-anställdas upplevelse av de framtida kompetensbehoven inom HR-området
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats undersöker HR-anställdas upplevelse av de framtida kompetensbehoven inom HR-området. Studiens syfte är att identifiera vilka HR-kompetenser som HR-anställda anser mest nödvändiga, både i dagsläget och om fem år. LÄS MER
5. Konsumentens upplevda värde av personaliserad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien behandlar fenomenet personaliserad marknadsföring, som har avancerats i dess tillämpning på senare år och har kommit att bli en hyperanpassad upplevelse för mottagaren. Individens informationsutlämnande är centralt för företagens möjlighet att tillämpa marknadsföringsstrategin och därav har det konstaterats att det finns både fördelar och risker med personaliserad marknadsföring, vilket belyses av personalisering- och integritetsparadoxen. LÄS MER