Sökning: "personliga varumärken"

Visar resultat 16 - 20 av 122 uppsatser innehållade orden personliga varumärken.

  1. 16. Varumärken som tar ställning : En kvalitativ studie om svenska konsumenters attityder till varumärkens engagemang i kontroversiella frågor

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Gabriel Hassinen; Anton Lindroth; [2021]
    Nyckelord :CSA; Attitudes; Theory of planned behavior; Brand; Brand image; CSA; Attityder; Theory of planned behavior; Varumärken; Varumärkesbild;

    Sammanfattning : Denna studie har baserats på fenomenet Corporate Social Advocacy (CSA) som innebär att företag gör ställningstaganden i socialpolitiskt kontroversiella frågor. Utmärkande för denna typ av frågor är att det inte brukar råda någon konsensus och det existerar två sidor med helt skilda åsikter. LÄS MER

  2. 17. Garderobstaktik som visuell retorik : En kvalitativ studie av tre Youtube-influencers argumentation för en hållbar personlig stil

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Carina Söderström; [2021]
    Nyckelord :visual rhetoric; sustainability; fashion; style; visual culture; visuell retorik; youtube; influencer; hållbarhet; mode; stil; visuell kultur; filmanalys;

    Sammanfattning : Under det senaste årtiondet har sociala medier använts av mode-influencers till att sprida sina budskap om personlig stil. Med de senaste årens klimatintresse har början till ett skifte skett från att uppmuntra till konsumtion till att i stället skapa medvetenhet om textilindustrins negativa påverkan på miljön. LÄS MER

  3. 18. Fint som snus - eller? : En kvalitativ studie om hur influencer marketing av kontroversiella produkter påverkar konsumenters attityder till influencers personliga varumärken.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Enmark; Linette Norström; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Marketing; Controversial products; Attitudes; Personal brand; Influencer; Reklam; Kontroversiella produkter; Attityder; Personligt varumärke;

    Sammanfattning : När influencers marknadsför produkter i samarbeten med företag påverkas både företagets, men också influencerns personliga varumärke. Det är därför viktigt för influencers att välja sina samarbeten och vad de gör reklam för. LÄS MER

  4. 19. Is the growing demand for plant-based food disrupting the food industry?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Anna Tjernlund; [2021]
    Nyckelord :Sustainable transformation; plant-based; food industry; Oatly; dairy alternative; consumers; sustainability; Hållbar utveckling; industriell transformation; växtbaserat; livsmedelsindustri; mejeriindustri; mjölkalternativ; matindustri; konsumenter; hållbarhet; Oatly;

    Sammanfattning : Many industries are following a trajectory where today’s production and consumption patterns are putting unsustainable strain on the health of our planet. One industry with particularly large impact is the animal-based food industry. LÄS MER

  5. 20. Hållbarhetsfrågor på sociala medier - rätt och fel enligt generation z : En studie om yngre generationens följarengagemang i samband med influencers inkludering av hållbarhetsfrågor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Angelica D'Amico; Anna Svensson Stenlund; [2020]
    Nyckelord :Generation Z; Social media; Influencer; Environment; Sustainability; Social media engagement; Personal branding; Generation z; Sociala medier; Influencer; Miljö; Hållbarhet; Följarengagemang; Personliga varumärken;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to increase the understanding of influencer marketing with a focus on Generation Z. The study aims to reveal which properties of environmental and sustainability related content are important to maintain the social media engagement of Generation Z, as influencers start to include this on their social media platforms. LÄS MER