Sökning: "personliga varumärken"
Visar resultat 21 - 25 av 122 uppsatser innehållade orden personliga varumärken.
21. Butikens roll inom kosmetikbranschen : En studie om butiksförsäljningen inompremuimsegmentet för kosmetiska varumärken.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Problemdiskussion: Studien ämnar till att undersöka butikernas roll för kosmetiskavarumärken inom premiumsegmentet i en tid där e-handeln övertar stora andelar av marknaden.Syfte: Studien syftar till att skapa förståelse kring butikens roll inom premiumsegmentet förkosmetiska varumärken. LÄS MER
22. Att vara ett varumärke: en jämförande studie mellan personlig varumärkesbyggnad på Instagram och varumärkesbyggnad i företagsvärlden
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Sociala mediers framfart har möjliggjort för en ny typ av varumärken att utvecklas och växa. Det handlar om varumärken som inte säljer produkter, utan istället säljer sig själva – de personliga varumärkena. LÄS MER
23. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER
24. Att ta ett felsteg i sportens värld : En komparativ studie om hur atleters personliga varumärken påverkas av etiska, respektive lagliga överträdelser
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : För professionella atleter har det blivit allt viktigare med starka, personliga varumärken. Det är av stor vikt för personliga varumärken att associeras med positiva och attraktiva attribut då detta influerar konsumenter i deras val av konsumtion. LÄS MER
25. Storytelling som reflektion av varumärket : Två fallstudier över varför storytelling används för att reflektera personliga varumärken på YouTube
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Denna studiens ansats är att förstå på vilket sätt som storytelling används för att reflektera det personliga varumärket på sociala medier. Tillhörande frågeställningar är varför storytelling använd på sociala medier samt hur storytelling och personligt varumärke hänger ihop. LÄS MER