Sökning: "personlighet i design"

Visar resultat 16 - 20 av 82 uppsatser innehållade orden personlighet i design.

  1. 16. VIKTEN AV EN FÄRGSTARK PERSONLIGHET : Varumärkespersonligheter, färg och visuella symboler inom credence-tjänster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Arusell; Nina Olsson; [2021]
    Nyckelord :Varumärkespersonlighet; visuella symboler; credence-tjänster;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan företag blir allt hårdare i dagens samhälle och därav är det är viktigt för företag att utveckla konkurrenskraftiga varumärken med en tydlig inriktning. En strategi för att differentiera sitt varumärke är att utveckla en passande varumärkespersonlighet, vilket definierats är en uppsättning mänskliga egenskaper som förknippas med varumärket. LÄS MER

  2. 17. Designing a text-based AI scheduling assistant chatbot for a business environment. : A case study of a mobile-based AI scheduling assistant app.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hau-Ben Benjamin Shih; [2021]
    Nyckelord :Conversational agents; conversational user interface; AI assistant; natural language processing; chatbot; Konversationsagenter; konversationsanvändargränssnitt; AI-assistent; naturlig språkbehandling; chatbot;

    Sammanfattning : Scheduling a time to meet can be time-consuming, especially when coordinating with email. It could be challenging for business people when each participant is required to email back and forth to propose their availability, matching each other's time availability, and finding a suitable location to meet. LÄS MER

  3. 18. Design av chatbots för SMF : Ett kundserviceperspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Joakim Vescovi; Farah Mohammed; Daniel Bayard; [2021]
    Nyckelord :Chatbot; Customer service; SME Small and medium-sized enterprises ; Design principles; Design Science Research; Action Design Research; Chatbot; Kundservice; SMF Små och medelstora företag ; Designprinciper; Design Science Research; Action Design Research;

    Sammanfattning : Chatbots är mjukvarubaserade system som syftar till att simulera konversation mellan olika aktörer med hjälp av text och/eller tal. Vanliga användningsområden för en chatbot är exempelvis kundservice, marknadsföring och underhållningssyften. LÄS MER

  4. 19. Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Louisa Plymoth Hjalmarsson; Douglas Svinge; [2020]
    Nyckelord :Brand Personality Scale; Brand Personality; Marketing Mix; 7P Model; Modified Brand Personality scale; Antecedents of brand personality.;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Douglas Svinge, Louisa Plymoth Hjalmarsson Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Examinator: Maria Fregidou-Malama Datum: 2020 – 05 – 25 Syfte: Då det råder en brist på kvalitativa undersökningar – samt en brist på kunskap angående vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet – anser vi att det är av intresse att med hjälp av en kvalitativ undersökning skapa en djupare förståelse för vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet. LÄS MER

  5. 20. Att designa brandade kläder till en friluftsanläggning som besökarna vill köpa och använda

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sanna Skoog; [2020]
    Nyckelord :promo wear; branded clothing; outdoor clothing; workout clothes; design process; marketing; outdoor facility; profilkläder; brandade kläder; friluftskläder; träningskläder; designprocess; marknadsföring; friluftsområde
;

    Sammanfattning : Brandade kläder beskrivs som "kläder som används internt eller externt i syfte att understödja eller förstärka företagets eller organisationens profil, med syftet att uppnå ökad konkurrenskraft". Syftet med denna studie var att designa brandade kläder som speglar friluftsanläggningen Mattilas varumärke och som kan säljas till dess besökare. LÄS MER