Sökning: "personlighet och livsstil"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden personlighet och livsstil.

  1. 1. En kvalitativ bildanalys av influencer varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sandra Babana; Vanessa Johansson Simic; [2022]
    Nyckelord :Kvalitativ; mångfald; bildanalys; semiotik; sexistisk; livsstil; exkluderande; media och kommunikation; marknadsföring; hälsa; ideal; reklamkampanjer; lansering; SMI; influencer; sociala medier; influencer marketing; social branding;

    Sammanfattning : Studiens mål och syfte handlar om att vi vill öka kunskap och förståelse kring hur varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty väljer att marknadsföra olika produkter på i olika lanseringskampanjer. I koppling till mångfaldsperspektivet. LÄS MER

  2. 2. Patienters upplevelser och erfarenheter av hälsofrämjande åtgärder vid knäledsartros : en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Christina Holmgren; Johanna Lind; [2022]
    Nyckelord :Knäledsartros; Hälsofrämjande åtgärder; Patientens erfarenheter; Smärta;

    Sammanfattning : Bakgrund   Knäledsartros drabbar personer i alla åldrar, där både incidens och prevalens ökar med stigande ålder. Det är en kronisk och progressiv sjukdom där vävnaden i leden succesivt bryts ned samtidigt som återuppbyggnaden inte sker i samma takt. LÄS MER

  3. 3. Vinna utan att försvinna - En kvalitativ studie om atleters varumärkesassociationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Pihl; Jonathan Höglund; Emil Berentsen; [2022]
    Nyckelord :Athlete Branding; Atleter; Varumärke; Associationer; Varumärkeskrock; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Vinna utan att försvinna Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Emil Berentsen, Filip Pihl, Jonathan Höglund Handledare: Veronika Tarnovskaya Fem nyckelord: Athlete Branding, Atleter, Varumärke, Associationer, Varumärkeskrock Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenters associationer till en atlets varumärke av händelser som står i konflikt med atletens varumärkesimage? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenters associationer till en atlets varumärke påverkas av händelser som står i konflikt med atletens existerande varumärkesimage. Teoretisk referensram: Customer Based Brand Equity Model, Model of Athlete Brand Image, Varumärkesassociationer. LÄS MER

  4. 4. Vilken personlighetsprofil påverkar din konsumtion av tid? : En studie utförd med hjälp av personlighetsverktyget "The Big Five"

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Tina Hedberg; Nellie Johansson; [2020]
    Nyckelord :Conspicuous Consumption; luxury consumption; time consumption; The Big Five; Conspicuous Consumption; lyxkonsumtion; tidskonsumtion; The Big Five;

    Sammanfattning : Syftet men denna studie är att förklara om tidskonsumtion som uttryck för Conspicuous Consumption kan påverkas av en människas personlighet utifrån The Big Five”. Studien baseras på en kvantitativ forskningsmetod samt en enkätundersökning genom ett bekvämlighetsurval som genererade 478 svar. LÄS MER

  5. 5. Storytelling som reflektion av varumärket : Två fallstudier över varför storytelling används för att reflektera personliga varumärken på YouTube

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Boban Stjepanovic; Lisa Svensson; [2020]
    Nyckelord :personligt varumärke; stortytelling;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studiens ansats är att förstå på vilket sätt som storytelling används för att reflektera det personliga varumärket på sociala medier. Tillhörande frågeställningar är varför storytelling använd på sociala medier samt hur storytelling och personligt varumärke hänger ihop. LÄS MER