Sökning: "personligt brev"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden personligt brev.
1. Anonymiserad rekrytering : Rätt väg att gå, eller ett spel för galleriet?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to chart practitioners' views of an anonymous recruitment. Method: To study our chosen phenomenon of anonymous recruitment, a case study has been employed to focus on a specific phenomenon, which we have approached through unstructured interviews. LÄS MER
2. En kvalitativ studie om HR-konsulters upplevelse av kompetensbaserad rekrytering i Malmö stad
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka fyra HR-konsulters erfa-renheter och upplevelser av att arbeta med kompetensbase-rad rekrytering i Malmö stad, vilket utförts genom en kvali-tativ studie i form av fyra enskilda semistrukturerade inter-vjuer. Dessa fyra intervjupersoner har utifrån erfarenheter och upplevelser definierat begreppet kompetensbaserad re-krytering, beskrivit upplevelsen av införandet, samt att ar-beta med kompetensbaserad rekrytering. LÄS MER
3. Det här är Jag, välj mig! : en komparativ analys av ethos i personliga brev
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/RetorikSammanfattning : Studien ämnar undersöka skillnader och likheter i framgångsrika respektive mindre framgångsrika brev för att söka finna likheter och skillnader i de val avseende stil, lingvistik och estetik som görs i breven. Vidare undersök även på vilket sätt de sökandes ethos kan komma att påverkas av de val som utgör brevets utformning. LÄS MER
4. Ett brev utan mening? : En kvalitativ studie om det personliga brevet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att få en förståelse för vilken funktion det personliga brevet fyller i rekryteringsprocessen samt om det går att göra en rättvis bedömning utifrån det. Ämnet är relevant att undersöka eftersom personliga brevets funktion börjat ifrågasättas av personer inom HR och rekrytering då det inte menas uppfylla något syfte, utan ger snarare upphov till subjektiva och därmed orättvisa bedömningar. LÄS MER
5. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER