Sökning: "personligt budskap"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden personligt budskap.

  1. 1. The Pursuit of Less : En kvalitativ multimodal analys av hur modeföretaget Asket använder CSR-kommunikation för att skapa legitimitet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Franzén; Filippa Lindberg; [2023]
    Nyckelord :CSR-kommunikation; Legitimitet; Asket; Modebranschen;

    Sammanfattning : En bransch som associeras med bristande hållbarhet är modebranschen eftersom arbetskraft och naturresurser vanligtvis utnyttjas på ett icke hållbart sätt. Under 2000-talet har medvetenheten angående hållbarhet inom modeindustrin ökat. LÄS MER

  2. 2. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Klara Villebeck; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Political marketing; Personal branding; Personalization; Social semiotics; Social media; Mediatized politics; Instagram; Politisk kommunikation; Politisk marknadsföring; Personligt varumärke; Personalisering; Socialsemiotik; Sociala medier; Medialiserad politik; Instagram;

    Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER

  3. 3. Bianca Ingrossos visuella kommunikation på Instagram : en analys av en svensk influencers visuella teman på sociala medier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Julia Sjödin; Morgan Henningsson; Samuel Rundberg Sazo; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Visuell kommunikation spelar en avgörande roll i hur budskap förmedlas på sociala medier där ett visuellt språk överskrider språkliga barriärer och möjliggör enklare bearbetning och tolkning av information än skriven text. Det är därför av stor vikt att undersöka hur en influencer i svensk kontext använder visuell kommunikation på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Från pärleporten till Kent. : Psalm och profan musik vid begravning.

    Magister-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologi

    Författare :Madelene Hansson Forsberg; [2022]
    Nyckelord :Svenska kyrkan; sorg; psalm; profan; rit; teologi; begravning;

    Sammanfattning : The essay is written within systematic theology, with the aim of comparing hymns and profane music at funeral rituals in the Church of Sweden. Over a longer period of time, the funeral rite has become more and more individualistic, with more personal elements. LÄS MER

  5. 5. Skapa förståelse för hur du kan utveckla ett personligt varumärke på Linkedin : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Natalie Birnbach; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; Varumärken; Personligt varumärke; Linkedin; positionering; WOM; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Är du osäker på hur du ska skapa eller utveckla ett starkt personligt varumärke på den växande plattformen Linkedin. Där det varje minut laddas upp långa och saftiga inlägg om diverse ämnen. Vissa med viktiga budskap, långa inlägg som liknar romaner eller inlägg där det går att läsa om vad någon gjort på sin semester. LÄS MER