Sökning: "personligt privat"
Visar resultat 21 - 25 av 60 uppsatser innehållade orden personligt privat.
21. ”Vägen är målet" : En intervjustudie om hälsoinspiratörers hälsoarbete på arbetsplatser
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Arbetsmarknaden har förändrats och statistiken över sjukskrivningar på grund av psykisk sjukdom ökar. För att anställda ska hålla sig friska kan hälsopromotion på arbetsplatsen användas som strategi med arbetsmiljön som en stödjande miljö för hälsan. LÄS MER
22. Att berätta om sig själv eller inte : Rättspsykiatriska vårdares perspektiv
Magister-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Vårdrelationen beskrivs som grunden till främjande hälsoprocesser. Relationen är ömsesidig men vårdaren har ansvaret och tar del av patientens berättelse för att vårda tillsammans med snarare än åt patienten. Det dubbla uppdraget samhällsskydd och vård komplicerar vårdrelationen i rättspsykiatrisk vård. LÄS MER
23. Från tonåring till toppbloggare : En kvalitativ fallstudie om självpresentation och det personliga varumärket kommunicerat genom en blogg
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Sammanfattning Detta är en fallstudie över en Sveriges mest välkända och framgångsrika bloggar – www.kenzas.se, driven av Kenza Zouiten. Syftet med studien var att ta reda på hur man via självpresentation genom en blogg kan bygga upp och skapa sig ett starkt personligt varumärke. LÄS MER
24. Sociala medier - Avgör det framgång inom arbetssökandet? : En studie av hur rekryterare inom marknadsföringsbranschen ser på arbetssökandes sociala medie-profiler
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Tekniska HögskolanSammanfattning : Syfte – Syftet med denna rapport är att bidra med information om hur sociala medier används inom rekrytering och hur de kan användas för att öka chanserna för arbetssökande att få jobb inom marknadsföringsbranschen. Metod – För att besvara frågeställningarna användes metoderna studie av sociala medie-profiler och kvalitativa intervjuer. LÄS MER
25. En politiker - flera roller? : En studie om hur sex svenska politiker konstruerar ett personligt varumärke via Twitter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Användandet av sociala medier av politiker har fått global spridning de senaste åren. Med Obama i framkant har det visat sig att det är betydelsefullt att ha ett starkt personligt varumärke på sociala medier såsom Twitter. LÄS MER