Sökning: "personligt privat"

Visar resultat 21 - 25 av 60 uppsatser innehållade orden personligt privat.

  1. 21. ”Vägen är målet" : En intervjustudie om hälsoinspiratörers hälsoarbete på arbetsplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Sofie Hallin; [2016]
    Nyckelord :Arbetsmiljö; arbetsrelaterad hälsa; hälsa; hälsa på arbetsplatsen; hälsofrämjande arbete; hälsoinspiratörer; hälsopromotion;

    Sammanfattning : Bakgrund: Arbetsmarknaden har förändrats och statistiken över sjukskrivningar på grund av psykisk sjukdom ökar. För att anställda ska hålla sig friska kan hälsopromotion på arbetsplatsen användas som strategi med arbetsmiljön som en stödjande miljö för hälsan. LÄS MER

  2. 22. Att berätta om sig själv eller inte : Rättspsykiatriska vårdares perspektiv

    Magister-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Johanna Anagrius; [2016]
    Nyckelord :Care relation; Forensic care; Personal; Private; Personligt; Privat; Rättspsykiatrisk vård; Vårdrelation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vårdrelationen beskrivs som grunden till främjande hälsoprocesser. Relationen är ömsesidig men vårdaren har ansvaret och tar del av patientens berättelse för att vårda tillsammans med snarare än åt patienten. Det dubbla uppdraget samhällsskydd och vård komplicerar vårdrelationen i rättspsykiatrisk vård. LÄS MER

  3. 23. Från tonåring till toppbloggare : En kvalitativ fallstudie om självpresentation och det personliga varumärket kommunicerat genom en blogg

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Daniela Laricchia; [2016]
    Nyckelord :self presentation; blog; Kenza Zouiten; personal brand; självpresentation; blogg; Kenza Zouiten; personligt varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en fallstudie över en Sveriges mest välkända och framgångsrika bloggar – www.kenzas.se, driven av Kenza Zouiten. Syftet med studien var att ta reda på hur man via självpresentation genom en blogg kan bygga upp och skapa sig ett starkt personligt varumärke. LÄS MER

  4. 24. Sociala medier - Avgör det framgång inom arbetssökandet? : En studie av hur rekryterare inom marknadsföringsbranschen ser på arbetssökandes sociala medie-profiler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Tekniska Högskolan

    Författare :Anton Pedersen; Ester Svensson; [2016]
    Nyckelord :Social media; Recruitment; Personal branding; Internet use; Facebook; Instagram; LinkedIn; Sociala medier; Rekrytering; Personligt varumärke; Internetanvändande; Facebook; Instagram; Linkedin;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna rapport är att bidra med information om hur sociala medier används inom rekrytering och hur de kan användas för att öka chanserna för arbetssökande att få jobb inom marknadsföringsbranschen. Metod – För att besvara frågeställningarna användes metoderna studie av sociala medie-profiler och kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  5. 25. En politiker - flera roller? : En studie om hur sex svenska politiker konstruerar ett personligt varumärke via Twitter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Andrea Johansson; Nathalie Backholm; [2015]
    Nyckelord :personligt varumärke; politiker; Twitter; ethos; logos; pathos;

    Sammanfattning : Användandet av sociala medier av politiker har fått global spridning de senaste åren. Med Obama i framkant har det visat sig att det är betydelsefullt att ha ett starkt personligt varumärke på sociala medier såsom Twitter. LÄS MER