Sökning: "personligt varumärke"
Visar resultat 16 - 20 av 137 uppsatser innehållade orden personligt varumärke.
16. Att bygga sig ett varumärke på sociala medier – för vems skull? : En kvalitativ intervjustudie om journalisters varumärkesbyggande i sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : I denna uppsats har vi undersökt hur 8 svenska journalister och 4 chefer vid svenska medieföretag (”arbetsgivare” hädanefter) resonerar kring journalisters aktivitet och varumärkesbyggande på sociala medier, vilka motiv journalister har för att profilera sig i sociala medier och hur journalisterna och arbetsgivarna ser på journalisters aktivitet på sociala medier utifrån journalistiska yrkesideal och normer. Detta har undersökts genom kvalitativa intervjuer som sedan har analyserats utifrån teorier om varumärkesbyggande, personligt varumärke och självpresentation samt tidigare forskning om journalisters yrkesideal och användning av sociala medier. LÄS MER
17. Är det tillräckligt att vinna för att inte försvinna? : En kvalitativ uppsats om elitidrottare som yrke, samhällsengagemang och varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Vinna eller försvinna. Så lyder talesättet och så lyder den stora grundmentaliteten när det kommer till sport. När du kliver ut på planen eller åker ut på isen gäller det att prestera. Men den prestation som dagens elitidrottare står för består av långt mycket mer än vad man vid första anblick kan tro. LÄS MER
18. Personliga partiledare på Instagram : En studie om partiledares inlägg på Instagram och dess betydelse för individers uppfattning av dem
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to gain an understanding of how political party leaders choose to market themselves on Instagram and to investigate whether their personal posts on Instagram are important for the public's view of the party leader. The issues that the study intends to investigate are: 1. LÄS MER
19. Online Self-Presentation During Transition : Qualitative Study about Personal Branding and the Self in Transition
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Up until now, there has only been a limited amount of research in the field of online self- presentation in combination with young adults transitioning from a social to a professional self online. The purpose of this thesis is to extend the existing literature and address the gap by exploring how students present themselves before, during and after the transition from university to work. LÄS MER
20. Fint som snus - eller? : En kvalitativ studie om hur influencer marketing av kontroversiella produkter påverkar konsumenters attityder till influencers personliga varumärken.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : När influencers marknadsför produkter i samarbeten med företag påverkas både företagets, men också influencerns personliga varumärke. Det är därför viktigt för influencers att välja sina samarbeten och vad de gör reklam för. LÄS MER