Sökning: "perspectives of special need education"
Visar resultat 11 - 15 av 72 uppsatser innehållade orden perspectives of special need education.
11. Stödinsatser i gymnasieskolan : en studie av frirummet mellanstyrdokument och praktik
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In Swedish schools, students have a statutory right to support if the need arises. According to The Education Act, the workflow with support measures can briefly be described as: if needs are noticed, then support measures in the form of additional adjustments must be made. LÄS MER
12. Utvärdering av ett pedagogiskt program och förhållningssätt i medierat lärande;MLE och FIE för kognitiv utveckling : En forskningsöversikt
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The research overview is expected to contribute with knowledge of MLE, Mediated Learning Enrichment and FIE, Feuerstein's Instrumental Enrichment program/Feuerstein's cognitive intervention program and its effects, primarily among students with learning disabilities but also among educators. A research overview focusing on scientific articles, published in 2010-2020. LÄS MER
13. En språkverkstad för alla : Språkverkstadspedagogers jurisdiktion över arbetet med studenter i studiesvårigheter
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : AbstractDue to widening participation in higher education, so-called språkverkstäder (academic writing centers) have been founded and are now present at most of the larger Swedish universities. The main activity at writing centers are individual tutorials in academic writing, reading and study skills. LÄS MER
14. The Role of Assistive Technology in the Education of Children with Special Needs: Teacher’s Perspectives
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för temaSammanfattning : This qualitative study investigates teachers' perspective on the use of assistive technology (AT) in their daily teaching and interaction with children with special needs. Previous research has investigated this subject from many different angles but has mostly focused on the effects of AT, whereas this study wants to understand other complexities such as challenges teachers face and their perspective on the effects of AT. LÄS MER
15. Sjuksköterskors syn på sitt omvårdnadsansvar i vården av patienter i livets slutskede på sjukhus : en litteraturöversikt
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Den palliativa vården syftar till att främja bästa möjliga livskvalitet för människor drabbade av obotlig, livshotande sjukdom. För att den sista tiden i livet ska bli så bra som möjligt för patienter och närstående krävs en helhetssyn på människan där hänsyn tas till både fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov och att vården ges utifrån patientens önskemål. LÄS MER