Sökning: "persuasive techniques"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden persuasive techniques.

  1. 1. Interrupting prolonged sitting behavior with gamification: Mobile adaptation of the break reminder desktop app Liopep

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Angelica Caridad Hernandez Cerutti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The present work aims at guiding the design transition of the break reminder desktop application Liopep to a mobile platform. The goal is to improve and adapt the gamified intervention to address sedentary behavior at an organizational level. LÄS MER

  2. 2. TikToks kraft att påverka : En analys av företags övertalningsstrategier på TikTok

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Moa Jonsson; Lina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; marknadskommunikation; övertalningsstrategier; TikTok; virtuella gemenskaper; multimodal kritisk diskursanalys; retorisk analys.;

    Sammanfattning : The study aims to reveal companies' persuasion strategies on TikTok. TikTok has shown to be an effective marketing tool and today consumers feel like they often overspend their money on stuff they can't afford. This context birthed the idea to our study. LÄS MER

  3. 3. Designing and evaluating the impact of gamification in e-learning platforms for non-Swedish people learning Swedish

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Vaishnavi Walajapet Bhakthavathsalam; Mahidhar Reddy Vaka; [2023]
    Nyckelord :E-learning; Gamification; Motivation; Persuasive design; User engagement.;

    Sammanfattning : Background. Learning a new language is essential for global communication and cultural understanding as it enhances communication skills and promotes respect for diverse cultures. In this digital age, e-learning platforms have become popular tools for language learning. LÄS MER

  4. 4. Exploring Persuasive Design Elements in Duolingo

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Yiqin Wang; [2023]
    Nyckelord :Persuasive design; mobile-assistant language learning; gamification; rewards; streaks; notifications; motivation; user experience;

    Sammanfattning : With the widespread use of portable digital devices, especially smartphones, learning a new language has become a popular trend in the age of globalization. Amongst mobile-assistant language-learning applications, Duolingo is widely used and employs persuasive design techniques to inspire and encourage users to acquire new linguistic skills. LÄS MER

  5. 5. Övertygande design på Instagram : En studie om hur övertygande design används på Instagram samt hur användarna upplever det.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Adrian Rezaei; Melanie Farspour; [2022]
    Nyckelord :Persuasive design; social media; persuasion; PSD model; Fogg’s behavior model; Övertygande design; sociala medier; övertygande; PSD modellen; Fogg’s beteendemodell;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur övertygande design används på sociala medietjänsten Instagram samt hur användarna upplever det. En kartläggning av beståndsdelar har genomförts för att identifiera appliceringen av övertygande designtekniker som ämnar till attityd- eller beteendeförändringar. LÄS MER