Sökning: "peter ekman"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden peter ekman.

  1. 1. Digitalisering inom detaljhandeln : En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnära personal inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Axel Sedin; Daniel Eriksson; Max Hedström; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; retail; co-worker; employee; Digitalisering; detaljhandel; medarbetare; anställda;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Axel Sedin, Daniel Eriksson, Max Hedström Titel: Digitalisering inom detaljhandeln - En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnärapersonal inom detaljhandeln Handledare: Peter Ekman Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, medarbetare, anställda Forskningsfråga: Vilka aspekter påverkar medarbetarnas upplevelser av digitalisering inomdetaljhandeln? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka drivande aspekter som påverkar attityden tilldigitalisering, samt hur detta påverkar kundnära personal på svenska detaljhandelsföretag. Studienhar ett särskilt fokus på medarbetares individuella upplevelser, både positiva och negativa, till vilka aspekter som är av värde för att acceptera teknologi. LÄS MER

  2. 2. En studie om samspel mellan hyresvärd och dess kommersiella kunder för hållbarhetsändamål : CSR, Kommunikation och Kundengagemang

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ivan Kertan; Oskar Manninen; [2017]
    Nyckelord :Communication medium; Customer engagement; CSR Corporate Social Responsibility ;

    Sammanfattning : Abstract- A study of interaction between real estate companies and their customers for sustainability purpose. Date: 2017-05-23   Level: Degree Project in Industrial Engineering and Management, 30 ECTS   Institution: School of Business, Society and Engineering, EST, Mälardalen University   Authors: Ivan Kertan, Oskar Manninen              1992-07-03         1993-06-29                            Title: A study of interaction between real estate companies and their customers for application of sustainability key figures  Tutor: Peter Ekman Keywords: Communication medium, Customer engagement , CSR (Corporate Social Responsibility) Study Question: What is the view of real estate companies about their impact on society and their ways to work sustainably? How should the real estate companies communicate with commercial tenants in order to apply the sustainability key figures that are developed by the KPI2030 research project? What view do the studied companies have regarding customer engagement and how is a strong customer engagement valued?   Purpose: The purpose of this study is to achieve a deeper understanding regarding an elaborately interaction between the real estate owners and tenants concerning sustainability work. LÄS MER

  3. 3. Marketing within higher education institutions - A case study of two private Thai universities

    Magister-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kristian Starck; Shahriyar Hossein Zadeh; [2013]
    Nyckelord :Higher Education; Higher Education Institution; Foreign Students; Student Attraction and Enrollment; Thailand; Bangkok University International College; Webster University;

    Sammanfattning : Date of final seminar: 2013-05-29. Academic level: Master Thesis in Business Administration, 15 ECTS. University: Mälardalen University, Västerås, Sweden. Institution: The School of Business, Science and Engineering. LÄS MER

  4. 4. ”Content, Contact, Cash” - En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andreas Hadzikostas; Helli Shahidi; [2010-08-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: ”Content, Contact, Cash”- En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier Authors: Andreas Hadzikostas and Helli Shahidi Assigner: Newsroom Course: Degree thesis in Bachelor of Media and communication at the faculty of Journalism and mass communication at University of Gothenburg, Sweden Semester: Spring semester, 2010 Tutor: Ingela Wadbring Pages: 49, including two enclosures Purpose: To elucidate which factors are significant for successful marketing via the social media. Method: Expert interviews, Informative interviews and content analysis Material: Interviews with Lena Carlsson at Kreafon PR agency, Peter Baeza at IHM Business School, Eva and Kalle Bodestig at Mandel, Lena Ekman at Saltå kvarn and Rick Short at Indium Corporation. LÄS MER

  5. 5. Förtroende i långsiktiga affärsrelationer : The Establishment of the Business Network Automation Region - A Study of a Industrial Phenomena. Peter Ekman & Peter Thilenius (Eds., 2010)

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Ema Muratspahic; Marie Byh; [2010]
    Nyckelord :Förtroende; Relationsåtagande; Osäkerhet; Långsiktiga affärsrelationer; Business-to-business.;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studies syfte är att beskriva förtroendets roll i långsiktiga affärsrelationer mellan företag inom automationsindustribranschen. Betydelsen av ett starkare/svagare förtroende beskrivs och detta görs utifrån automationsföretagens perspektiv. LÄS MER