Sökning: "phenomenographical approach"
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden phenomenographical approach.
1. 'No house can be built without foundation' : A phenomenographic study around the making of Choreography in HipHop
Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : The aim of this study was to investigate perceptions of Hip-Hop choreography and Hip-Hop choreography’s relation to freestyle. In order to accomplish that purpose, three dance artists were interviewed and a phenomenographical approach was used. LÄS MER
2. Att leda SYV inom vuxenutbildningen : En fenomenografisk studie om rektorers uppfattningar om ledarskapet vid organisering av studie- och yrkesvägledningen inom vuxenutbildningen
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The guidance counselling within the adult education in Sweden is lacking in a wide range of qualitative measures. The aim was therefore to examine how principals perceive their leadership whilst organizing guidance counselling within the adult education. LÄS MER
3. Kvalitativ studie av förskolebarns uppfattningar och känslor kring miljöproblem
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Dagens barn lever i en värld präglad av många stora miljöproblem. Det är dock viktigt att barn ges en positiv framtidstro. Studiens syfte är därför att beskriva förskolebarns olika uppfattningar, tankar och känslor kring miljöproblem. Vi har utgått från kvalitativa intervjuer, som filmats, med 16 barn i åldern fyra till sex år. LÄS MER
4. Skit i boken! Var ÄR lupparna? : En fenomenografisk studie om pedagogers uppfattningar av utomhuspedagogik
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this paper is to analyze how preschool teachers in seven preschools from different pedagogical perspectives in Sweden think about outdoor pedagogy and whether their perspectives influence their work and how they teach. Three research questions have been formulated in order to investigate the purpose: What are the pedagogues’ perceptions of outdoor pedagogy? What are the pedagogues’ perceptions of the differences between teaching indoors and outdoors? What are the pedagogues’ main perceptions of outdoor teaching? A qualitative method has been used in this study, the data were collected through interviews and observations using a phenomenographical approach. LÄS MER
5. Finmotorikens betydelse för skrivinlärningen ur ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Abstrakt Syftet med denna studie är att bidra med kunskap om lärares uppfattning och förståelse om och för handskriftens betydelse för elevers finmotoriska utveckling i svenskundervisningen i årskurs 1 – 4. Detta för att belysa vikten av att fortsätta använda handskriften i skrivinlärningen. LÄS MER