Sökning: "phenomenography"
Visar resultat 21 - 25 av 335 uppsatser innehållade ordet phenomenography.
21. Uppfattningar av det genusbetonade musikklassrummet : En kvalitativ studie om hur genus uppfattas av musiklärare på högstadiet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : The purpose of the present study is to investigate teachers' perceptions of students' construction of gender in the music classroom at lower secondary schools in Sweden, as well as their methods of avoiding normative positions. To study this, gender theory is used, as it was felt to be the most suitable theory for what the essay intends to investigate. LÄS MER
22. Synergonomi – utmaningar och möjligheter för att utveckla hållbar visuell arbetsmiljö : En kvalitativ studie som beskriver förutsättningar för synergonomi, ur sakkunnigas perspektiv
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Abstract Ida Lindqvist Visual ergonomics – challenges and opportunities to develop sustainable visual work environment. Student Master Thesis in Occupational Health Science, University of Gävle. Purpose To investigate and describe expert’s perceptions of challenges and opportunities to develop sustainable visual work environment. LÄS MER
23. Collaboration: A Pre-Study
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Innovation och produktrealiseringSammanfattning : This thesis explores the factors contributing to successful collaboration within the Quadruple and Quintuple Helix frameworks, with a specific focus on the active involvement of students as stakeholders. A qualitative research approach was adopted, utilising interviews, questionnaires, and action research documented in a diary form, to gather data. LÄS MER
24. Likvärdig utbildning utan tal? : En fenomenografisk studie om pedagogers uppfattningar av undervisningssituationen för elever med talängslan/selektiv mutism.
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute knowledge about some educators´ perceptions regarding the teaching situation concerning students with speech impediment/selective mutism. Based on the research questions, the study aims to make visible knowledge that in the long run can contribute to a more equal education for students with speech impediment/selective mutism. LÄS MER
25. En undersökning av digitala verktyg – musiklärares uppfattningar av att använda digitala verktyg i musikundervisning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate music teachers’ perceptions of digital tools. It also aims to investigate aspects that might be relevant in how music teachers describe their education. The nature of this study is qualitative and in order to collect data for this study the method of interviewing was chosen. LÄS MER