Sökning: "phenomenology."

Visar resultat 1 - 5 av 521 uppsatser innehållade ordet phenomenology..

  1. 1. PLUGGING IN TO QUEER IN GOTHENBURG. An Emotion and Power-Sensitive In-depth Group Study on Being Queer in Gothenburg

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Johanna Jaring; [2019-03-26]
    Nyckelord :Queer; Gothenburg; Emotion; Power; Research Process; Diffraction; Intra-activity;

    Sammanfattning : This study aims to extend the existing knowledge of how different queer persons experience being queer in Gothenburg and in extension, attend to emotions and power relations in the process of knowledge production. The study applies Donna Haraway’s situated knowledge, Sara Ahmed’s queer phenomenology and theory on what emotions do, and Karen Barad’s theory of intra- action and diffraction. LÄS MER

  2. 2. The need of separatist spaces : a queer feminist exploration of saunas and lesbian spaces

    Master-uppsats, Umeå universitet/Arkitekthögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Kim Schmidt; [2019]
    Nyckelord :sauna; queer; feminist; separatism; lesbian spaces; minority; exclusion; inclusion; architecture; public space; bastu; arkitektur; queer; feminitisk; separatism; lesbisk; lesbiska rum; lesbisk frukost; lesbisk makt; minioritet; exkludering; inkludering; offentliga rum;

    Sammanfattning : This thesis explores separatist spaces, with focus on lesbian spaces, with the aim of enabling discussion about the need and configuration of that type of spaces. The focus is on exclusion as a method for achieving an equal society in the long term. LÄS MER

  3. 3. När livsvärldar möts : En kvalitativ studie om interkulturella frågors plats i pedagogers upplevda verklighet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen; Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Tina Maud Styve; Tove Fernández; [2019]
    Nyckelord :Daily world; interculturality; Södertörn University; preschool; phenomenology; Livsvärld; interkulturalitet; Södertörns högskola; förskola; fenomenologi;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain knowledge about the preschool pedagogue’s perspective, values and way of thinking in terms of interculturality. Furthermore, to then compare this knowledge in relation to Södertörn University intercultural profile. Above this, we want to differentiate what can happen between the two. LÄS MER

  4. 4. POESI (OCH LIVET I EN PARENTES) : EN GENUSVETENSKAPLIG STUDIE AV WOMEN OF COLOR-POETERS ERFARENHETER AV SKAPANDE OCH FRAMTRÄDANDE

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för genusvetenskap

    Författare :Agnese Noah; [2019]
    Nyckelord :poetry; spoken word; identity; experience; phenomenology; intersectionality; body; space; feelings; power; estradpoesi; poesi; identitet; erfarenhet; fenomenologi; intersektionalitet; kropp; rum; känslor; makt;

    Sammanfattning : Tre women of color-poeters utgångspunkter och hur de orienterar, upplever och erfar sitt poesiskapande och framträdande är i fokus för denna studie. Intervjustudien har utgått från ett (queer)fenomenologiskt och intersektionellt perspektiv både i intervju- och analysmetod där jag utifrån en vidare tematisk analysstruktur identifierat tre olika teman presenterade i varsitt avsnitt. LÄS MER

  5. 5. ”Nu fattar jag lite mer hur de verkligen hade det och varför det blev så hemskt.” : En kvalitativ studie om högstadieelevers uppfattningar av ämnet historia och om hur de ser på skönlitteratur och film i undervisningen som en väg mot ett ökat historiemedvetande.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Marielle Johansson; [2019]
    Nyckelord :Secondary school; history consiousness; novels; films; education; sociocultural perspective; phenomenology.; Grundskolan; historiemedvetande; skönlitteratur; film; undervisning; sociokulturellt perspektiv; fenomenologi.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute to an increased awareness of how students perceive the subject of history and how they approach the subject of increasing their awareness, through meeting historical characters in novels and film. I am seeking the answer to what opinions students have about studying history, what experiences they have of novels and film as a means to teaching the subject and how they look at material that give life to the thoughts and feelings of historical people, aiming to increase historical awareness. LÄS MER