Sökning: "philosophy syllabus"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden philosophy syllabus.

  1. 1. The ungraded life is not worth living? Criteria compliance in the philosophy classroom

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Riitta Itäkylä; [2020-02-27]
    Nyckelord :criteria compliance; market discourse; formative assessment; knowledge requirements; philosophy syllabus; philosophy teaching;

    Sammanfattning : Following the educational reforms of the 1990s and the focus on measurable results and achievement documentation, teachers and learners in Sweden have increasingly come to embrace an instrumentalist view on knowledge at the cost of lifelong learning. As market discourse and economic interests have gained ground in the educational realm, the democratic and humanist dimensions of learning and knowledge have diminished in size, in discourse as well as empirical practice. LÄS MER

  2. 2. Livsåskådningsbegreppets många ansikten : En kvalitativ undersökning om religionsdidaktiska begreppssvårigheter för lärare i svensk gymnasieskola

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Eldin Smajlovic; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The life philosophy concept in Swedish religious education and the variation theory of learning This thesis focuses on life philosophy (livsåskådning) as a hypothetical problematic concept in Swedish secondary school religious education, based on discussions with colleagues in a Swedish secondary school. In those discussions it was clear that the faculty indeed saw the concept as hard to get around and teach. LÄS MER

  3. 3. Kan höra men inte göra : en kvalitativ studie med grundad teori

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Rasmus Eriksson; [2019]
    Nyckelord :musikpedagogik; musikalitet; amusi; musikdidaktik;

    Sammanfattning : Vad är musikalitet, musikalisk kunskap och musikaliska färdigheter? I denna studie har jag undersökt musiklärares åsikter på detta område. Har varje elev möjlighet att vara eller bli musikaliska och förvärva dessa färdigheter för att uppnå de lägsta godkända betygen? Amusi är en neurologisk funktionshämning som berör den perceptiva oförmågan att höra och förstå tonhöjd och rytm. LÄS MER

  4. 4. The phenomenal ideology : Phenomenological investigations of EFL teacher methodologies, experiences, and the 2011 syllabus.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Glen Hermansson; [2017]
    Nyckelord :CLT; EFL; EFL teachers; ideology; language teaching methodology; Marxism; phenomenology; situated methodology; syllabus development; secondary school;

    Sammanfattning : This study aims to outline, describe, and analyse, using interviews, phenomenology and Marxism, the manner in which EFL teachers in Sweden have experienced the methodological impacts and the ideological implications of the 2011 syllabus reforms. By means of phenomenological reduction, this study aims to accurately represent the life-world of the Swedish EFL professional. LÄS MER