Sökning: "phoneme and grapheme"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden phoneme and grapheme.
1. Text Normalization for Text-to-Speech
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : Text normalization plays a crucial role in text-to-speech systems by ensuring that the input text is in an appropriate format and consists of standardized words prior to grapheme-to-phoneme conversion for text-to-speech. The aim of this study was to assess the performance of five text normalization systems based on different methods. LÄS MER
2. Disambiguating Italian homographic heterophones with SoundChoice and testing ChatGPT as a data-generating tool
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : Text-To-Speech systems are challenged by the presence of homographs, words that have more than one possible pronunciation. Rule-based approaches are often still the preferred solution to this issue in the industry. LÄS MER
3. Towards a Language Model for Stenography : A Proof of Concept
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : The availability of the stenographic manuscripts of Astrid Lindgren have sparked an interest in the creation of a language model for stenography. By its very nature stenography is low-resource and the unavailability of data requires a tool for using normal data. LÄS MER
4. Grapheme-to-phoneme transcription of English words in Icelandic text
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : Foreign words, such as names, locations or sometimes entire phrases, are a problem for any system that is meant to convert graphemes to phonemes (g2p; i.e.converting written text into phonetic transcription). LÄS MER
5. Framgångsrika metoder i undervisning : Om sambandet mellan bokstav och ljud i förskoleklassen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : Att läsa är en av de viktigaste kunskaper som barn behöver lära sig i skolan och forskare är eniga om att grunderna inom läsförmågan behöver läggas i tidig ålder. Syftet med den här studien är därför att undersöka hur en kvalitativ undervisning i sambandet mellan grafem och fonem kan se ut i förskoleklasser. LÄS MER