Sökning: "phones in school"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden phones in school.

  1. 1. Negotiating Gender and Sexual Norms: Queer Women and Non-Binary Individuals' Experiences and Semiotic Interpretations on Heteronormative Dating Applications

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Eloise Rose Félicie Lanoir; [2023]
    Nyckelord :Dating Applications; Queerness; Heteronormativity; Gender Norms; Semiotic Interpretation.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores how queer women and non-binary individuals navigate gender norms and heteronormativity on dating apps. It also gives insights about how queer women and gender non-conforming users semiotically perceive and interpret gender and sexuality through online profiles. LÄS MER

  2. 2. Mobiltelefonförbud i gymnasieskolan : Lärare som implementerande frontlinjebyråkrater

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Linn Lidström; [2023]
    Nyckelord :implementation; implementation problem; street-level bureaucracy; discretion; policy; school; teachers; cell phone ban; implementering; implementeringsproblem; frontlinjebyråkrati; handlingsutrymme; policy; skolan; lärare; mobiltelefonförbud;

    Sammanfattning : Since August 2022, the use of cell phones in Swedish schools is regulated by law. In this study, the implementation of the cell phone ban is studied from the perspective of upper secondary school teachers as an example of implementation within a street-level bureaucracy setting. LÄS MER

  3. 3. Elevers privata mobiltelefoner som didaktiska verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sara Kristiansson; Selma Novljakovic; [2023]
    Nyckelord :mobile devices; didactic tools; upper secondary school; technology and education;

    Sammanfattning : This knowledge overview seeks to answer the question; What opportunities and difficulties are there in using students' private mobile phones as a didactic tool? To answer the question, we will also investigate what students and teachers' views are. We will use various research texts that will give us an insight into how the situation looks for students in the classroom. LÄS MER

  4. 4. Matematikundervisning i flerspråkiga klassrum : En studie om språkfrämjande strategier inom låg-, mellan- och högstadiet

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Masouda Mostafai; [2023]
    Nyckelord :multilingual students; mathematics learning; second language learners.§; flerspråkiga elever; matematiklärande; andraspråkselever.;

    Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten omfattar en undersökning av dimensioner och strategier som främjar flerspråkiga elever inom låg-, mellan- och högstadiet. Samt att se vilka likheter och skillnader som framkommer i de olika stadierna. LÄS MER

  5. 5. ”Mobilen finns ju där, närmast” : En undersökning om barns informationssökning vid egeninitierade och styrda uppgifter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sara Flodström; [2023]
    Nyckelord :informationssökning; informationsbehov; inre och yttre motivation; barn;

    Sammanfattning : The aim of this study is to gain a better understanding of children’s tendencies when searching information, by exploring how their motivation and information searching capabilities are affected and shaped depending on whether the assignment derives from internal or external motivation. These tendencies will be analysed by examining what different tools the children use as well as how the information is gained. LÄS MER