Sökning: "phonological memory"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden phonological memory.
1. Pedagogical Tools Available for the Development of Reading Skills in English as a Second Language (ESL) for Students with Dyslexia - A Literature Review
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Dyslexia is a widely known disorder that impairs the diagnosed students’ literacy in multiple ways. There is a lot of research done on how dyslexia hinders literacy skills in a person's first language; however, not as much research has been done on how the disorder affects the reading skills in English as a second language (ESL). LÄS MER
2. Effect of phonological and semantic predictability on perceived clarity of degraded speech for non-native listeners
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Many of us have experienced that speech in a non-native language under noise can be challenging. This study examined whether semantic and phonological predictability improves the intelligibility of degraded speech in a non-native language. An online experiment was conducted with 15 participants. LÄS MER
3. Modelling Immediate Serial Recall using a Bayesian Attractor Neural Network
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In the last decades, computational models have become useful tools for studying biological neural networks. These models are typically constrained by either behavioural data from neuropsychological studies or by biological data from neuroscience. LÄS MER
4. Determining linguistic predictor for the classification of subjective cognitive impairment and mild cognitive impairment using machine learning
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : Introduction Mild Cognitive Impairment (MCI) is a neurological condition characterized by cognitive decline greater than expected for an individual's age and education level. Subjective Cognitive Impairment (SCI) is a selfreported decline in cognitive abilities but not clinically identified as MCI. LÄS MER
5. Ordinlärning : En undersökning av några mekanismers inverkan på ordinlärning för elever i årskurs 6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Ordinlärning är en viktig förutsättning för all kunskapsinhämtning. Som speciallärare träffar vi elever som behöver hjälp att utveckla sitt ordförråd och för att kunna ge bästa möjliga stöd behöver vi förstå mekanismerna bakom ordinlärning. LÄS MER