Sökning: "phonological strategy"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden phonological strategy.
1. VIDEO GAME-BASED LANGUAGE LEARNING AND LITERACY A systematic review of the current state of research on video game-based learning and language learning
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Over the last decades, the video game medium has become increasingly popular-ized and technologically advanced. Consequently, the learning sciences have started to investigate the pedagogical potential of this medium. Literacy researchers have argued that unique features of the video game medium offer possibilities for effective language learning. LÄS MER
2. Avkodning : En kunskapsöversikt om elevers avkodning och dess implikationer för läsförståelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This knowledge overview aims to examine the importance of decoding for students learning how to read and if it can be used as a tool to measure approximate future development in reading comprehension. The study aims to answer the questions “What does current research say about decoding and its implications for monolingual students and their future reading comprehension?” and “What tests are used by researchers to measure students decoding, reading comprehension and fluency”. LÄS MER
3. Fonologiskt arbetsminne hos döva barn med cochleaimplantat : Hur hör de, och hur gör de?
Magister-uppsats, Uppsala universitet/LogopediSammanfattning : Being born deaf, or with a moderate-severe hearing loss, means that linguistic and cognitive abilities might develop with an atypical pattern compared to children with normal hearing. With help from technical hearing devices like cochlear implants and/or hearing aids, combined with early intervention and support from caregivers and other people that interacts with the child, there is a good chance that the he or she will develop a well-functioning spoken language. LÄS MER
4. Fonologisk medvetenhet : En studie av fyra lärares uppfattning om och arbete med fonologisk medvetenhet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : This study investigates how four teachers working in preschool class–grade 3 perceive the concept of phonological awareness, how they work to stimulate this awareness and whether they see any change over time. Four teachers were interviewed and turned out to have different perceptions of what phonological awareness is. LÄS MER
5. Inre tal hos barn med utvecklingsstörning : Finns det ett samband mellan inre tal och storleken på ordförråd?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för klinisk och experimentell medicin; Linköpings universitet/HälsouniversitetetSammanfattning : Bakgrund: Då barn möts av en kognitiv utmaning talar de ofta högt med sig själva. Detta är en vanlig strategi hos barn i femårsåldern och kallas privat tal (private speech) vilket gradvis, i takt med att barnen åldras, utvecklas till en tyst form kallat inre tal. LÄS MER