Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER
2. "Det är liksom ett annat liv" : Elitidrottsmödrars upplevelser av att komma tillbaka till lagidrotten efter en graviditet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : The aim of the present study was to examine the experiences of elite athlete mothers returning to a career in team sports at the elite level after pregnancy. The study employed a qualitative research method with unstructured interviews. A total of eleven women aged between 26–37 years (M = 31.3, SD = 3. LÄS MER
3. Patienters upplevelse av psykisk hälsa efter kritisk sjukdom : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: Allt fler patienter överlever tack vare medicinska framsteg kritisk sjukdom. Aktuell forskning visar att patienter ofta upplever den akuta sjukdomsfasen som känslomässigt jobbig med känslor såsom stress och ovisshet. LÄS MER
4. Att vara eller icke vara med i ett lag : En kvantitativ studie om sambandet mellan självuppfattning och lagsammanhållning
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsaSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att undersöka skillnaderna i självuppfattning mellan kvinnliga lagidrottare och kvinnliga individuella idrottare. Vidare ville vi titta på om det fanns några utmärkande skillnader i självuppfattning mellan de kvinnliga eleverna i årskurs 1, 2 och 3 på gymnasiet. LÄS MER
5. The meaning of office space for Millennials' identification with their organisation
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : This master thesis examines the relationship between physical office space and organisational identification. In this context, the paper investigates the importance Millennials place on the physical office as a work environment and the extent to which identification with organisations (OID) has changed as a result of the sudden removal of the office in the wake of the Covid-19 pandemic. LÄS MER