Sökning: "physical store business perspective"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden physical store business perspective.
1. Leveraging Omnichannel Retailing for Customer Loyalty through Customer Lifetime Value: Is this the reality, or is this just fantasy?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Scope: Many physical store-based retail businesses are establishing online stores to provide an omnichannel experience to customers. Omnichannel contributes with an immense supply of data, whereas, the physical store complements this data with its touch and feel aspect, especially for the home and consumer electronics industry. LÄS MER
2. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER
3. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER
4. The Fashion Consumer's Conundrum : Bridging the gap between expectations and experiences in E-commerce and physical shopping in connection with sustainability
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2023-05-30 Level: Bachelor/Master thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Ella Lindell, Rebecka Nilsson Title: The fashion Consumer’s Condrum: Bridging the gap between expectations and experiences in E-commerce and physical shopping in connection with sustainability Supervisor: Edward Gillmore Keywords: Consumer behavior, E-commerce, Physical store, CSR, Sustainability, Sufficientconsumption Research question: How do the organization’s activities in the fashion industry influence consumptionwithin E-commerce and physical shopping from a sustainability perspective? Purpose:This thesis aims to investigate the gaps in consumer experiences and expectations betweenphysical shopping and E-commerce, specifically in the context of sustainable consumption. The research seeks to understand how consumers perceive and evaluate their experiences in both settings, includingtheir expectations of retailers and whether they meet sustainability requirements. LÄS MER
5. Examining the Post-purchase Behaviour of Second-hand Clothing : Extending Expectation Confirmation Theory
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Amongst production industries, the fashion industry is one of those with the most negative impact on the environment. Globalization has driven consumption of contemporary fashion products, such as clothes, to the highest quantities ever recorded in history. LÄS MER