Sökning: "piaget och eriksson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden piaget och eriksson.

  1. 1. Gymnasieelevers upplevelse av distansundervisning under Covid-19-pandemin i kursen Idrott och hälsa 1 : En kvalitativ studie gjord på tre gymnasieskolor

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Bryan Andersson; Johan Eriksson Viklund; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att ta reda på hur gymnasieelever i skolor inom Stockholms län upplever att undervisningen har förändrats av distansundervisning och hur det har påverkat deras lärande i Idrott och Hälsa 1. Vi fokuserar på en del av följande kunskapskrav: “Eleven kan med goda rörelsekvaliteter genomföra en bredd av aktiviteter som utvecklar den kroppsliga förmågan [. LÄS MER

  2. 2. Teachers' views on working with Music in the English Language Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Victoria Kalliokulju; Julia Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Music; English; Language development; Motivation; Learning;

    Sammanfattning : The purpose of this degree project was to investigate the views of four elementary schoolteachers concerning the use of music in the English language classroom. Additionally wewanted to see how the teachers motivated their choices to use or not use music, and in order to answer our two research questions we chose to do semi-structured interviews with the fourselected informants. LÄS MER

  3. 3. Att möta barns och elevers olikheter : Några lärares tankar om arbetet med barn och elever i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Heidi Eriksson; Greta Haffling; [2014]
    Nyckelord :Barns och elevers olikheter; behov av särskilt stöd; förskola; gymnasieskola; gymnasiesärskola; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att studera vilka uppfattningar lärare på förskola, gymnasieskola och gymnasiesärskola har om barn och elever i behov av särskilt stöd och om arbetet för att möta barn och elever utifrån deras olika behov och förutsättningar. För att genomföra studien användes ett kvalitativt perspektiv med samtalsintervjuer som metod för att fånga in lärares uppfattningar om barn och elever i behov av särskilt stöd och om arbetet för att möta barns och elevers olikheter. LÄS MER

  4. 4. Lek ur ett pedagogiskt perspektiv - utifrån en diskursanalytisk studie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Anna Eriksson; Emy Cederblad; [2010]
    Nyckelord :Lek; Diskursanalys; Pedagogperspektiv; Vygotskij; Piaget;

    Sammanfattning : Vi som skrivit examensarbetet heter Emy Cederblad och Anna Eriksson. Titeln är: Lek ur ett pedagogiskt perspektiv – utifrån en diskursanalytisk studie. Vi har valt att undersöka hur pedagoger tänker och arbetar kring lek. Syftet är att få syn på om de är präglade av idéer, tankar och riktlinjer som finns i bl. LÄS MER

  5. 5. ”Kom nu då, vadå? Barnprogram i TV2!” : I RELATION TILL BARNSTUGEUTREDNINGEN PÅ 1970-TALET

    L2-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur

    Författare :Lotta Eriksson; Juulia Koivuniemi; [2006]
    Nyckelord :Barnprogram; SVT; pedagogik; Barnstugeutredningen; ; Fem myror är fler än fyra elefanter; Magnus Härenstam; Brasse Brännström; Piaget;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur Fem myror är fler än fyra elefanter inkräktade på den syn man hade på barn och barnprogram under 1970-talet. För att få en förståelse för debatten och kritiken som Fem myror är fler än fyra elefanter fick, undersökte vi även vilka värderingar och normer som var viktiga under denna period. LÄS MER