Sökning: "piano education"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden piano education.

  1. 1. Musicera utantill på kultur- och musikskola : Hur musiklärare upplever utantillspel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Linnéa Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Art and music schools; music education; playing by heart;

    Sammanfattning : The aim of this study is to create an understanding of how music teachers’ experience playing music by heart and how they experience that playing by heart may affect the students when they play music. The empirical material was based on semi-structured interviews with five music teachers from Sweden’s Art and Music Schools (kultur- eller musikskolor in Swedish). LÄS MER

  2. 2. Understandings of musical interpretationamong tertiary percussion students andteachers in Sweden : A hermeneutic-phenomenological inquiry

    Master-uppsats, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Filip Korošec; [2023]
    Nyckelord :Musical interpretation; percussion; tertiary music education; individual tuition;

    Sammanfattning : Musical interpretation is, despite being commonly discussed in practice, an under researchedarea. Additionally, most of the studies we have, concentrate on western classical piano players.The aim of this thesis is to contribute another perspective and investigate how tertiarypercussion students and teachers understand musical interpretation. LÄS MER

  3. 3. Det står ju i boken! : En fallstudie av den semiotiska designen av musikteoretiska läroböcker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Daniel Larsson; [2022]
    Nyckelord :music theory; harmonic theory; textbooks; social semiotics; textual analysis; multimodality analysis; musikteori; harmonilära; läroböcker; socialsemiotik; textanalys; multimodal analys;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur musikteoretiska läroböcker är designade med avseende på praktiskt och kreativt omsättande av musikteori. Forskning om musikteoretisk undervisning visar att elever och studenter uppskattar när teoretiska kunskaper omsätts till något praktiskt och kreativt som dessutom relaterar till deras egen musikaliska praktik. LÄS MER

  4. 4. “...bara en aspekt bland många” : en fenomenografisk studie om genusrelaterade fenomen i grundskolans musikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Isaak Zhorobaev; [2022]
    Nyckelord :gender theory; gender equality; music education; phenomenography;

    Sammanfattning : The present thesis aims at exploring and analyzing elementary school music teachers’ work from a perspective of gender equality. Previous research shows differences between boys’ and girls’ choice of musical instruments, school performance and claiming of space in a music classroom. LÄS MER

  5. 5. Strävan efter ett bra läromedel: En studie om pianopedagogers perspektiv på undervisningsmaterial

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Amanda Jorendal; Axel Andersson; [2022]
    Nyckelord :Musikpedagogik; Pianoundervisning; Läromedel; Undervisningsmaterial; Skapande; Idiomatik; Perception; Utbildningsvetenskap; Music pedagogy; Piano education; Piano teaching materials; Creation; Idiomatics; Educational Science; Music Education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Since we started the Academy of Music, we've been more interested in piano material and reflected on what is in fact a good piano material. The study aims to investigate piano educators' thoughts on what characterizes a good music teaching material in piano, what parameters are important in their own creation of teaching materials and what piano educators want to achieve with their teaching. LÄS MER